به گزارش خبرنگار انعکاس بناب؛ حجت الاسلام باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی نماز جمعه این شهرستان ضمن عرض تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد؛ حضور مسئولان عالی رتبه کشوری در این شهرستان را مایه برکات بسیاری دانست و گفت: با برگزاری جشنواره کباب و […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب؛ حجت الاسلام باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی نماز جمعه این شهرستان ضمن عرض تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد؛ حضور مسئولان عالی رتبه کشوری در این شهرستان را مایه برکات بسیاری دانست و گفت: با برگزاری جشنواره کباب و همایش دوچرخه‌سواری شهر خودتان را تبلیغ کنید؛ حضور مسئولانی از بیت رهبری، رئیس قوه مقننه و حضور وزراء و معاونان آنها و مدیران کل در این شهرستان قطعاً دارای آثار و برکات خوبی است و نباید به موضوع به سادگی نگاه کرد و اهمیت آن را ندانست!

وی با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تبیین ویژگی‌ها و شخصیت امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایشان اسلام واقعی را از خرافه‌گری و وادادگی کنار کشید و کسی که به تکلیف عمل می‌کند، دچار تزلزل و تردید نمی‌شود.
خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه افکار و ایده‌های امام راحل(ره) جهان شمول بود؛ افزود: دیدگاه‌های امام امت جهانی و بین‌المللی بود و تمام بشریت را در بر می‌گرفت، نه فقط ملت ایران را؛ گرچه ملت ایران به موقع بپا خاستند و به انقلاب و پیروزی دست یافتند.
حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: یکی دیگر از خصوصیات امام آن ابرمرد تاریخ دیدگاه حکومتی آن بزرگوار بود که اگر نظر ولایت فقیه جامع الشرایط نباشد، حکومت مشروعیت ندارد و اطاعت از چنین حکومتی اطاعت از طاغوت است.
وی تصریح کرد: اعتقاد امام به نقش مردم در خصوص مسائل جامعه از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و معتقد بودند که محور تمام کارها باید مردم باشند.
امام جمعه بناب یکی از شاخصه‌های دیگر مکتب امام راحل را همدوش دانستن معنویت با سیاست اعلام و تأکید کرد: در حالی که امام یک عابد و زاهد به تمام معنا بودند، یک سیاستمدار تمام عیار نیز بودند و البته و صد البته کانون اصلی رفتار امام حول محور پروردگار بود و یقیناً معتقد بودند کسی که در مسیر رضای پروردگار حکت کند، قوانین آفرینش و امدادهای غیبی به وی کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام باقری‌بنابی داشتن استقلال و عدم وابستگی را از دیگر خصوصیات بارز امام راحل(ره) بیان کرد و گفت: آن بزرگوار تمام بدبختی امت‌ها را در وابستگی می‌دیدند و معتقد بودند ریشه وابستگی باید خشکیده شود.
وی درعین حال حمایت از مظلوم و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از دیگر خصوصیات امام برشمرد و گفت: امام راحل(ره) معتقد بودند که محرومان ولی نعمت هستند و این درس بزرگی است که مسئولان باید بیشتر به آن توجه و اهتمام داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در جشن بزرگ نیمه شعبان این شهرستان که با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و آیت الله رسولی محلاتی از دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد؛ اظهار داشت: لازم است از شهروندان گرامی به خاطر تفتیش آنها که برای تأمین امنیت لازم برای مسئولان حاضر در این مراسم صورت گرفت و موجب اذیت آنها شد، عذرخواهی کنم.