به گزارش انعکاس بناب، وبلاگ "عصر خنده" نوشت:   تا وقتی کشور یا ملتی ضعیف باشند دشمنانشان با قلدری تمام و از موضع قدرت با آنها سخن می گویند اما هنگامی که قدرت گرفتند و دشمن در موضع ضعف باشد چاره ای ندارد جز این که با ترفند و حیله وارد شود و البته در […]

به گزارش انعکاس بناب،

وبلاگ "عصر خنده" نوشت:

 

تا وقتی کشور یا ملتی ضعیف باشند دشمنانشان با قلدری تمام و از موضع قدرت با آنها سخن می گویند اما هنگامی که قدرت گرفتند و دشمن در موضع ضعف باشد چاره ای ندارد جز این که با ترفند و حیله وارد شود و البته در اینجا فقط عده ای ساده لوح و خوش خیال و بلکه افرادی که خودشان را به نفهمی زده اند فریب این تغییر تاکتیک دشمن را می خورند.

این حکایت امروز ما و دولت مردان زورگوی عالم است. همین ها که تا دیروز گرای مواضع ما را به جانیان ناصبیِ وهابی-صفت بعثی می دادند امروز پیام تبریک عید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان برایمان می فرستند یا در بزرگداشت مراسم ختم شرکت می کنند و یا هروز برایمان اشعار حافظ را بلغور می کنند! کم کم آمریکایی ها هم دارند شیوه روباه پیر را پیش می گیرند. آری جناب اوباما باید هم پیام تبریک سال نو به زبان فارسی و وعده روبراه شدن اوضاع اقتصادی ایران پس از توافق ایران با غرب را بدهد. بیچاره دولت خودش به دلیل بدهی دو هفته تعطیل می شود آنوقت به ایرانی ها و جوانان ایرانی وعده اشتغال زایی و بهبود اوضاع اقتصادی پس از توافق با آمریکا را می دهد.

باید هم پس از ۳۶ سال فتنه انگیزی های جدایی طلبانه، جاسوسی، کودتا، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم، حمایت از گروه های ضد انقلاب و … حالا دم از همراهی با ملت ایران و دلسوزی برای جوانانش بزند! خب وقتی با آن روش ها نشد معلوم است که تغییر تاکتیک می دهند. عزیزانی هم در داخل فریب این تاکتیک را خوردند و حتی کار را به جایی رساندند که امام خمینی هم برایشان در خلوت گفت من از اول هم مخالف شعار مرگ بر آمریکا بودم! و … اینان دائم از صلح پیامبر ص و فرزند گرامیشان امام حسن ع گفتند اما حواسشان نیست(یا نمی خوتهند باور کنند) که ملت مسلمان ایران واقعه تلخ صفین را نیز تجربه کرده و می داند آنگاه که دشمن از راه نظامی مأیوس شود و شکست را نزدیک ببیند دست به نیرنگ می زند.مردم ایران امروز رهبری دارند که پیرو کسی که آن

"حضرت در عهدنامه بعد از آن که مالک را سفارش به پذیرش صلح شرافت‌مندانه می‌کند، می‌فرماید: «و لکن الحذر کل الحذر من عدوک بعد صلحه فان العدو ربما قارب لیتغفل فخذ بالحزم و اتهم فی ذلک حسن الظن؛ زنهار، زنهار سخت از دشمنت پس از پذیرش صلح برحذر باش، چرا که دشمن گاهی نزدیک می‌شود که غافلگیر سازد. بنابراین دوراندیشی را به کار گیر و در این موارد خوش‌بینی را متهم کن!» "(1).

و نیز اعتقاد دارد آن که از یک سوراخ دوبار گزیده شود…

بگذریم … باور کنید محمدرضا شاه هم می دانست (یا می توان گفت بالاخره در اواخر پادشاهیش فهمید و دانست) که آمریکایی ها جز منفعت خودشان برای احد الناسی حداقل ارزشی قائل نیستند و حمایت از هرکسی هم برای منافع خودشان است. اما بیچاره جرأت نه گفتن نداشت! چه به خاطر تربیت خانوادگیش و چه به خصوص به خاطر تنها بودنش.

امروز هم به جز افرادی که با باورها و سبک زندگی آمریکایی بزرگ شده اند کسی باور به خیر خواهی آمریکا ندارد. هر چند که با تدبیر رهبر انقلاب در این دو سال از همین اردوگاه هم سخنان متفاوتی به گوش می رسد!

—————–

پی نوشت:(۱) http://farsi.khamenei.ir/others-article?id=10505

انتهای پیام/