نماینده بناب گفت: هرگونه نقص و کوتاهی در تامین بهداشت و سلامت مردم از نقاط ضعف مسئولین است که باعث می شود درد بیمار داری مردم بیشتر شود.

به گزارش انعکاس بناب، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در همایش و انتخابات هیئت مدیره انجمن دیابتی شهرستان بناب با اعلام این مطلب گفت:هرگونه نقص و کوتاهی در تامین بهداشت و سلامت مردم از نقاط ضعف مسئولین است که باعث می شود درد بیمار داری مردم بیشتر شود.

حجه الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت ،ارتقاء سلامت عمومی جامعه را نیاز مند بستر سازی و برنامه ریزی طولانی مدت دانست و افزود:در این زمینه سازمانهای مردم نهاد می توانند نقش مناسبی را ایفاء نموده و دولت را در اجرای این طرح کمک کنند.

وی افزود:مجموعه های مردمی و انجمن های حمایتی از بیماران برای ادامه فعالیت خود نیاز به جلب اعتماد عمومی دارند لذا باید در برنامه ها و بخصوص فعالیت های مالی خود از شفافیت لازم برخوردار باشند.

باقری بنابی گفت:بر اساس تعالیم الهی انفاق و کمک به نیازمندان بدون اجر و پاداش نیست و اگر بخواهیم مخلص واقعی باشیم حتی الامکان باید کارها را به خاطر خدا انجام دهیم.

وی ضمن قدردانی از چند پزشک منطقه که بدون هیچ چشم داشتی در سطح شهر و در جهت ارتقای سلامت تلاش می کنند گفت:این پزشکان علاوه بر اینکه بر سوگند خود استوارند با خدای خود معامله می کنند.

نماینده مردم بناب  تغذیه مناسب را در پیشگیری از انواع بیماریها بخصوص دیابت موثر ذکر کرد و افزود:پزشکان باید راههای پیشگیری را به مردم اطلاع رسانی نمایند.

گفتنی است بر اساس اعلام انجمن دیابت شهرستان بناب بیش از ۵ هزار شهروند بنابی به انواع دیابت مبتلاء هستند.

در پایان این همایش اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران دیابتی بناب بشرح زیرتعیین شدند:

۱-آقای دکتر مهدی بابایی ۲- خانم دکترمهین اشرفیان ۳-آقای دکتر هومن عرفایی ۴-دکتر هادی عزیز افشاری ۵-دکتر بشیر جعفر زاده ۶-خانم دکتر اکرم بربریان ۷-آقای محسن قهرمانیان ۸-آقای محمد باقر صحرایی  ۹-آقای سید رضی محسنی