امام جمعه بناب با اشاره به ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: بدبختی زمانی به وجود می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: بدبختی زمانی به وجود می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود و آن موقع آفت‌ها دامنگیر جامعه شده و فسق و فجور در آن جامعه رشد پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر شرایط و حدودی دارد؛ مخصوصاً در نظام جمهوری اسلامی دارای قانون و مقررات است و نباید خارج از این حدود عمل کرد.

خطیب جمعه شهرستان بناب همچنین از حادثه عظیم کربلا به عنوان چشمه جوشان توحید نام برد و اظهار کرد: متن و حاشیه نهضت عاشورا جامعیت اسلام را به تصویر کشیده است، از این رو باید به این حادثه عظیم از زوایای مختلف نگاه کنیم و از آن درس عزت، غیرت و ازخودگذشتگی بگیریم.

باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه سراسر وجود حضرت سیدالشهداء(ع) عزت، شجاعت و مقاومت است، تصریح کرد: باید از تمام صحنه‌های عاشورا درس بزرگی یاد بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صحنه کربلا کانون ایثار و فداکاری است، خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم کشور آسیب نبیند و برای همیشه روی پای خود بایستیم و به عنوان ابرقدرت به تمام معنا باشیم، باید در اطاعت از رهبری مطیع باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: یکی دیگر از فرازهای درس عاشورا تأکید بر رعایت حقوق بود و شهدای کربلا تماماً منضبط و مطیع محض ولایت بودند و اصحاب کوچکترین حرکتی را در کربلا بدون دستور سیدالشهداء(ع) انجام ندادند.

باقری‌بنابی یادآور شد: ویژگی‌های سیدالشهداء(ع) در صحنه کربلا و عمل به آن یکی از ابزارهای حیاتی جامعه ماست و اوضاع و احوال ایجاب می‌کند که همه و همه پشت سر رهبری حرکت و از ایشان فرمانبرداری کنیم.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ترویج برخی از خرافه‌گری‌ها در عزاداری‌های محرم از سوی دشمنان هشدار داد و گفت: آنهایی که به نظام دهن‌کجی می‌کنند، در زمان جنگ در برابر عربده‌کشی‌های دشمن چه عملکردی از خود نشان دادند که امروز این خرافات را ترویج می‌دهند؟!

خطیب جمعه بناب در توصیه‌ای تصریح کرد، عزاداران واقعی امام حسین(ع) باید بیش از پیش هوشیار باشند و در حالی که دنیای غرب به سمت اسلام در حرکت است، باید عزاداری‌های ما جذاب و خداپسندانه و به دور از خرافه‌گرایی باشد.