به گزارش انعکاس بناب به نقل از تبریز بیدار ، گویا پس‌لرزه ثبت‌نام سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش ازآنچه پیش‌بینی می‌شد نه اردوگاه اصولگرایان که جناح اقتدارگرایاصلاح‌طلب را به تلاطم سیاسی انداخته است. مشهور است که اصلاح‌طلبان حداقل در یک دهه اخیر همدلی و همراهی فزاینده ای را در مقایسه با اصولگرایان شاهد بوده است اما آنچهواقعیت‌های پشت‌صحنه و کنش‌های سیاسی این جریان متشتت نشان داده است، نمایانگر اختلافات جدی و تناقضات درونی در […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از تبریز بیدار ، گویا پس‌لرزه ثبت‌نام سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش ازآنچه پیش‌بینی می‌شد نه اردوگاه اصولگرایان که جناح اقتدارگرایاصلاح‌طلب را به تلاطم سیاسی انداخته است.

مشهور است که اصلاح‌طلبان حداقل در یک دهه اخیر همدلی و همراهی فزاینده ای را در مقایسه با اصولگرایان شاهد بوده است اما آنچهواقعیت‌های پشت‌صحنه و کنش‌های سیاسی این جریان متشتت نشان داده است، نمایانگر اختلافات جدی و تناقضات درونی در میان این جریان است.

درواقع آنچه این جریان غیرهمدل را در کنار هم نگه‌داشته است، چسب قدرتی است که با پوشیدن لباس اپوزیسیون خود را به همگان نشان داده است. اما در مقاطعی همچون مقطع انتخابات این شکاف نه چندان پنهان سرباز می‌کند و تناقضات این جریان را به رخ همگانمی‌کشاند.

مؤید این سخنان مطلبی است که چند روز پیش دریکی از تارنماهای تازه تأسیس این جناح اصلاح‌طلب منتشرشده و در آن با انتقاد شدید "بقایای باند مهدی هاشمی معدوم" نسبت به  "ضربه واردکردن به جایگاه آتی" سید حسن خمینی هشدار داده است.

نفوذ افراد معلوم‌الحال وابسته به باند مهدی هاشمی
نگارنده این تارنمای اصلاح‌طلب  با دلسوزی و ابراز ارادت نسبت به نوه امام راحل (ره)، با "شایسته دانستن ایشان برای قرار گرفتن درجایگاه‌های رفیع و ذخیره دانستن ایشان برای آینده انقلاب" نکاتی را به سید حسن خمینی متذکر می‌شود که در ۲ ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، می‌تواند گره‌های بسیاری را از نیات جریان " افراد مشکوک و معلوم‌الحال وابسته به باند مهدی هاشمی معدوم نفوذ کرده در جریان اصلاح‌طلبی" روشن کند.

نگارنده یادداشت مذکور با یادآوری نظرسنجی"جعلی"جریان مذکور برای کنار کشیدن عارف در انتخابات ریاست جمهوری، به سید حسن خمینی یادآور می‌شود که "برای رفع تردیدهای حجت‌الاسلام خمینی برای ورود به عرصه انتخابات وارد عمل شده‌اند، به نحوی که با ارائه آمارهای اغراق‌آمیز درصدد ایجاد اشتباه محاسباتی برای ایشان برآمده‌اند."

فاز دوم اهداف این جریان به تعبیر نگارنده  "فضاسازی برای درصحنه ماندن حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با تهییج افکار عمومی" است که با هشدار نسبت به "حذف از آینده نظام" آن را در صورت عدم احراز صلاحیت وی می‌بیند.

ضربه به نوه امام و  انتقام از فرزند حاج احمد آقا!
این یادداشت که پشت پرده به صحنه کشاندن نوه امام راحل را در " ضربه زدن به جایگاه و شخصیت ایشان و گرفتن انتقام از فرزند حاجاحمد آقا خمینی به دلیل نقش اساسی حاج احمد آقا در برخورد با باند مهدی هاشمی" می‌بیند.

واقعیت این امر نیز همین است که پس از دوم خرداد و تجدیدنظرطلبی چپ سنتی و احیای آن در قالب رفورمیست‌ها های غرب‌گرا بخشی از چپ سنتی بر همان آرمان‌های دهه ۶۰ باقی ماند اما بخش اعظم آنان با "نفوذ" جریانات ضدانقلاب دچار دگردیسی شدند و ماهیت خود را از دست دادند.

تارنمای مذکور صریح‌تر به ذکر این نفرات "در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره)" و افرادی همچون "کرباسچی و عطریانفر و عبدالله نوری که در سپاه اصفهان با محوریت باند مهدی هاشمی فعالیت می‌کردند " عامل سقوط سیاسی شیخ مهدی کروبی شدند و اکنون درصددند " آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز به سرنوشت آیت‌الله منتظری دچار نمایند".

یادداشت فوق و نکات منتشرشده در سایت مذکور را باید جدی تلقی کرد و بدان توجه داشت زیرا نمایانگر توطئه‌هایی در لایه‌های رخنه کرده در جریان موسوم به اصلاح‌طلبی است که "به دنبال اهداف شوم خود بوده و درصدد هزینه کردن سلاله خمینی در راستای اهداف خود هستند".

کمتر از ۲ ماه به انتخابات مجلس خبرگان رهبری زمان باقی‌مانده و بالطبع نقش مهم شورای نگهبان در جریان نظارت استصوابی سهمی مهم و نقش‌آفرین را در راه‌یابی نمایندگانی انقلابی و استکبارستیز با الهام از اندیشه‌های انقلاب اسلامی و تعالیم امام خمینی (ره) خواهد داشت که منجر به تقویت بنیان اندیشه ولایت‌فقیه در نظام اسلامی خواهد شد.