به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، فرماندار بناب ظهر امروز در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان، آموزش پرورش را یک نهاد فرهنگی و علمی یاد کرد و گفت: امروز برای تربیت و تعلیم فرزندان این جامعه به ابزار های متفاوتی نیاز هست، که ساخت مدارس و مشارکت مردم در این امر یکی از این ابزارهاست. […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، فرماندار بناب ظهر امروز در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان، آموزش پرورش را یک نهاد فرهنگی و علمی یاد کرد و گفت: امروز برای تربیت و تعلیم فرزندان این جامعه به ابزار های متفاوتی نیاز هست، که ساخت مدارس و مشارکت مردم در این امر یکی از این ابزارهاست.

فرج اللهی با بیان اینکه امروز دولت موظف است تحصیل رایگان برای هر فرد ایرانی را فراهم کند، افزود: این زمانی بود که تحصیل به عنوان یک مکتب محسوب میشد اما امروز با توجه به پیشرفت علم نیاز است برای تامین ابزارهای لازم برای تحصیل، در کنار دولت مردم هم در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دولت در حد توان خود در مدرسه سازی سرمایه گذاشته است و امروز با توجه به وضعیت بحران اقتصادی در کشور، بودجه دولت در حدی نیست که بتواند تمام مدارس را نوسازی کند.

فرماندار بناب با اشاره به وجود فرهنگ خیر سازی در شهرستان بناب، خاطر نشان کرد: چه کسی باور داشت بناب بعد از ۳۷ سال در زمینه مدرسه سازی چنین تحول بزرگی داشته باشد، در حالی که تا به امروز چنین اتفاقی نیافتاده بود چرا که حرکتی انجام نگرفته بود.

 رئیس شورای آموزش و پرورش بناب در عین حال افزود: در عرض ۷ ماه در شهرستان بناب ۱۴ مدرسه با تعهد ۱۲۰ میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز بناب، نوسازی و کلینگ زنی شده است و هم اکنون هم در حال تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب در بحث خیرین مدرسه ساز رتبه اول استان را دارد، گفت: این رتبه واقعاً شایسته بنابی هاست چرا که هر کار خیری را با ایمان و تقوای کامل انجام می دهند.

فرماندار شهرستان بناب از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز بانوان در بناب خبر داد و گفت: امروز شهرستان بناب به انقلاب مدرسه سازی توسط خیران نیاز دارد تا اینکه بتوانیم ۲۶ مدرسه فرسوده باقی مانده را نوسازی کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب در ادامه جلسه از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز بانوان در آینده ای نزدیک در بناب خبر داد و گفت: در سطح استان بعد از تبریز شهرستان بناب برای اولین بار این جشنواره را در اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار خواهد کرد.

عباس ممقانی با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس در حال نوسازی، گفت: ۱۴ مدرسه یاد شده برخی صد در صد توسط خیرین و تعدادی به صورت مشارکتی خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل است که تعدادی از این مدارس با پیشرفت فیزیکی خوبی پیش می رود و بقیه نیز در حال تهیه نقشه و سایر امورات اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲ پروژه عمرانی در آموزش و پرورش بناب در حال اجراست، گفت: در تاریخ آموزش و پرورش بناب چنین اقداماتی که به همت خیرین و مسئولان بناب انجام یافته، بی سابقه است.

ممقانی از احداث هنرستان ۱۸ کلاسه در شهرستان بناب خبر داد و گفت: زمین این هنرستان از طریق وزارت راه و شهرسازی تامین شده بود که هم اکنون به کمک خیرین مدرسه ساز، در حال احداث می باشد.

 رئیس اداره آموزش و پرورش بناب افزود: امیدوارم با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز بانوان بناب، مشارکت بانوان محترم در عرصه مدرسه سازی، یشتر از گذشته و بصورت منسجم تر ادامه یابد.

گفتنی است، در پایان جلسه اعضای مجمع خیرین بانوان بناب به نمایندگی از خیرین بانوان، برای شروع کار قرارداد احداث مدرسه ۳ کلاسه را که قرار است در روستای کوته مهر احداث شود، امضاء کردند.

در این جلسه مقرر شد این مدرسه سه کلاسه در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود.

گزارش تصویری جلسه/

IMG_2104 IMG_2107 IMG_2111 IMG_2116

photo_2016-01-07_21-43-43

انتهای پیام/ش

tele-nt