به گزارش انعکاس بناب به نقل از خانه  ملت، محمد باقری بناب با بیان اینکه هنرمندان و به ویژه بازیگران و ورزشکاران الگوی جامعه هستند و باید بیش از دیگران مراقب رفتارشان باشند تا مروج رفتارهای غیراخلاقی نباشند، گفت: بی‌تردید محبوبیت و شهرت بازیگران و ورزشکاران و اثرگذاری اجتماعی این محبوبیت باعث می شود جامعه […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خانه  ملت، محمد باقری بناب با بیان اینکه هنرمندان و به ویژه بازیگران و ورزشکاران الگوی جامعه هستند و باید بیش از دیگران مراقب رفتارشان باشند تا مروج رفتارهای غیراخلاقی نباشند، گفت: بی‌تردید محبوبیت و شهرت بازیگران و ورزشکاران و اثرگذاری اجتماعی این محبوبیت باعث می شود جامعه نسبت به حفظ شخصیت، شأن و جایگاهی که خود به این افراد داده است،‌ حساس شده و انتظارات از افراد شهیر بالا رود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ستاره‌های عرصه‌های مختلف قادرند بهترین الگوها برای نسل جوان باشند،‌ عنوان کرد: اما در این بین، از بازیگران و ورزشکاران غرب زده‌ای که در فساد اخلاقی و فرهنگی غرق شده‌اند نمی توان انتظار داشت الگویی برای جامعه باشند.

علاقه جوانان به افراد مشهور باعث الگوپذیری می شود

وی افزود: علیرغم اینکه شهرت صرفا دلیلی بر الگو شدن نیست با این حال شاهدیم علاقه یک نفر به یک بازیگر یا ورزشکار مشهور تا حدی است که عکس های او در اتاقش نصب می شود و حاضر است تمام مجلاتی را که با این شخص مصاحبه کرده اند، بخرد؛ از این رو نمی توان منکر توجه خاص و الگوپذیری مردم و به خصوص جوانان از افراد مشهور شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه قطعا یک بازیگر یا ورزشکار به صرف شهرت در مقام تجویز اخلاق قرار نمی گیرد،‌ بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از این افراد تلاش دارند با رفتارهای عجیب خود بیش از شهرتی که دارند جلب توجه کنند که گاهی همین امور برای آنها دردسر ساز می شود چرا که در این راه حتی پا از قوانین نظام جمهوری اسلامی فراتر می گذارند.

ضرورت برخورد با قهرمانانی که رفتار خلاف شئون نظام دارند

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و بیان کرد: ایشان تأکید دارند باید با افرادی که قهرمان حوزه های مختلفی در کشور هستند و از این راه شهرتی کسب کرده اند اما تخلفات اخلاقی دارند، برخورد کرد.

باقری بناب اضافه کرد: قهرمانی و شهرت یک شمشیر دو لبه است که لازمه حفظ آن حفظ ارزش ها و پایبندی به اصول نظامی است که در آن این شهرت کسب شده است.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر لازم است مسئولان مربوطه همانند گذشته نظارت خود بر وضعیت بیرونی هنرمندان و ورزشکاران را ادامه دهند تا مبادا حرکات غیراخلاقی برخی از این افراد باعث ایجاد شبهه در میان جوانان شده و آنها را به سمت و سوی اشتباه بکشاند.

گفتنی است؛ اخیرا یکی از فوتبالیست های کشور با قرار دادن عکس های شخصی خود در صفحات اجتماعی موجبات ایجاد تنش فرهنگی در جامعه را فراهم کرده بود که به دنبال این حرکت، مراجع قضایی ورود کرده و بعد از بازداشت، وی را به دادگاه فراخواندند.

tele-ntانتهای پیام/ش