امام جمعه بناب گفت: مردمی‌ترین تشکیلات برای نظام، کشور و برای انقلاب نیروی بسیج است؛ به عبارتی بسیج یعنی دانشگاه از خودگذشتگی، از این رو هرکس غیر از این فکر کند، در اشتباه است.

به گززارش  انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امشب و همزمان با نخستین روز از هفته بسیج در جمع مردم و بسیجیان بناب با تبریک و گرامیداشت آغاز هفته مبارک بسیج، اظهار کرد: بسیج یک تفکر صددرصد اسلامی، قرآنی و آسمانی است و نهادی مقدس است که ذره‌ای رنگ و بوی غربی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیج یک تشکیلاتی است که دقیقاً بومی، اسلامی و برگرفته از آیات قرآن است، ادامه داد: مردمی‌ترین تشکیلات برای نظام، کشور و برای انقلاب نیروی بسیج است؛ به عبارتی بسیج یعنی دانشگاه از خودگذشتگی، از این رو هرکس غیر از این فکر کند، در اشتباه است.

امام جمعه بناب در بیان ویژگی‌های بسیجیان، خاطرنشان کرد: همان انسان‌هایی که با خدا عهد و پیمان بستند، همچنان بر همان اعتقاد روی پای خود ایستاده‌اند.

باقری‌بنابی با اشاره به جمله‌ای از امام راحل که فرمودند، «ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) است، باید همه افرادش بسیجی باشند» و نیز اینکه «افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام»، تصریح کرد: این ساده‌لوحی و کج‌اندیشی است که تصور شود کار تمام شده است و ما دشمن نداریم.

وی با بیان اینکه قدرت‌های شیطانی هرگز از ما دست از دشمنی با ما نکشیده‌اند و نخواهند کشید، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم غلام حلقه به گوش قدرت‌های بزرگ شیطانی نباشیم، باید همچنان به عنوان یک بسیجی هوشیار عمل کنیم.

امام جمعه بناب بیان کرد: در جهان غرب به خصوص آمریکا و در سرشت آنها کینه و عداوت مسلمانان لبریز است و اگر در شرایط فعلی به نسخه اسلام و قرآن عمل نکرده و بسیجی‌وار حرکت نکنیم، دشمنان تلاش خواهند کرد ما را کنار بگذارند و هر روز نیز یک قطعنامه جدید علیه ما صادر می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های درونی خود را تقویت کرده و روی پای خود بایستیم، یادآور شد: مؤمن نباید طوری حرکت کند که برای خود ذلت به وجود آورد.

باقری‌بنابی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی با عظمت و قدرت تمام در صحنه‌های بین‌المللی می‌درخشد و حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند، متذکر شد: این قابل انکار نیست که غربی‌ها با بن‌بست روبه‌رو شده‌اند.

وی با اشاره به نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های غزه در مقابل رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی، پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل دشمنان و پیروزی سوریه به عنوان مقاومت در برابر کفر جهانی، تشریح کرد: طولی نخواهد کشید که ایران در منطقه به یک ابرقدرت مطلق و تمام عیار تبدیل خواهد شد.

امام جمعه بناب توضیح داد: از این رو بسیج و بسیجی باید تلاش کنند تا شایستگی به وجود آورند و در چنین شرایطی است که خداوند قول داده بی‌شک و شبهه روی زمین از آن صالحان است.

باقری‌بنابی در پایان گفت: همه باید سعی کنیم تا با عملکرد خود آن شایستگی را کسب کنیم.