به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی صبح امروز در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب اظهار داشت: یکی از راه‌های ازدواج آسان در جامعه برداشتن برخی از فرهنگ‌های غلط و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است که در این زمینه لازم است اطلاع رسانی‌های دقیق به جوانان […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی صبح امروز در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب اظهار داشت: یکی از راه‌های ازدواج آسان در جامعه برداشتن برخی از فرهنگ‌های غلط و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است که در این زمینه لازم است اطلاع رسانی‌های دقیق به جوانان و خانواده‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در جامعه یکی از مواردی است که همه دستگاه‌ها باید برای آن برنامه داشته باشند و ستاد ساماندهی امور جوانان از مهم‌ترین مراکزی است که در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان بناب گفت: اگر ما جوانانمان را درک نکرده و پیرامون مهم‌ترین مسائل زندگی آنها یعنی اوقات فراغت، اشتغال و ازدواج دغدغه نداشته باشیم، دچار خسران و آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

فرج‌‌اللهی با تأکید بر ضرورت برداشتن موانع ازدواج اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹ مورد در سطح شهرستان بناب ازدواج صورت گرفته که متأسفانه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش ازدواج در سطح شهرستان را نشان می‌دهد و این یک هشدار برای والدین، جوانان جامعه و همچنین مسئولان و متولیان امر ازدواج است.

وی ادامه داد: طلاق نیز یکی از چالش‌های بسیار مهم و جدی مردم در حوزه خانواده و اجتماع است که باید روی این موضوع نیز برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار شهرستان بناب گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۹۴ مورد در سطح شهرستان بناب طلاق اتفاق افتاده که این آمار نسبت به ۹ ماهه مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که امیدواریم در آینده شاهد کاهش آمار طلاق در این شهرستان باشیم و این رقم طلاق برای شهرستان بناب آمار قیاسی نمی‌تواند باشد.

فرج‌اللهی با بیان اینکه خوشبختانه مردم و خیران این شهرستان نیز برای تسهیل در امور ازدواج جوانان پا به عرصه مشارکت گذاشته‌اند، از تشکیل مجمع خیران ازدواج آسان در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فرمانداری آماده است به تشکل‌های مردم نهاد که می‌توانند در کمک به امر ازدواج آسان در جامعه کمک کنند، مجوز رسمی فعالیت صادر کند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسمات ازدواج‌های دانشجویی در سطح دانشگاه‌های منطقه گفت: برگزاری ازدواج‌های دانشجویی می‌تواند الگویی مناسب برای ترویج ازدواج آسان در جامعه باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب بر برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج تأکید و تصریح کرد: تمام امکانات، سالن‌ها و تالارهای شهرستان باید در اختیار برگزارکنندگان مراسمات ازدواج‌های دانشجویی و سایر ازدواج‌های جمعی قرار بگیرد.

فرج‌اللهی گفت: کاهش تعداد ازدواج در شهرستان بناب نشانگر این است که آموزش‌ها در این ارتباط کمرنگ بوده و بنده از میزان تشکیل کارگاه‌های آموزشی ازدواج رضایت ندارم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مشاوران خانواده و مدرسان برای آموزش جوانان و خانواده‌ها در محلات شهرستان بناب و پیگیری ثبت سازمان مردم نهاد در موضوع ترویج ازدواج آسان مورد تأکید ستاد ساماندهی امور جوانان در بناب است.

فرماندار شهرستان بناب افزود: از تمام ادارات عضو ستاد ساماندهی انتظار داریم تا به موضوع تسهیل ازدواج جوانان توجه جدی داشته باشند و آن را دغدغه خود دانسته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و انجام مطالعات پژوهشی موانع ازدواج آسان را شناسایی و برای تصمیم گیری آن را در جلسات ستاد مطرح کنند.

رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان بناب نیز در ادامه این نشست از افزایش آمار جذب ۴۰۰ درصدی وام ازدواج به متقاضیان در این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان بناب برای ۴۵ نفر وام ازدواج در نظر گرفته شده بود که تاکنون برای ۲۰۰ نفر پرونده تشکیل، ۱۵۰ مورد پرداخت و ۵۰ مورد دیگر در آستانه پرداخت هستند.

زادمحمدی افزود: مبلغ وام پرداختی برای هر یک از زوج‌ها ۳۰ میلیون ریال و برای مزدوجین ۶۰ میلیون ریال است.
وی سود وام‌های پرداختی را ۴ درصد قرض الحسنه اعلام و تصریح کرد: پرداخت وام ازدواج هم اکنون در این صندوق به روز است و متقاضیان حداکثر ظرف ۱۰ روز می‌توانند وام‌های خود را دریافت کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این اداره در موضوع ازدواج جوانان گفت: انتظار داریم اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان موضوع ازدواج جوانان را دغدغه جدی خود بدانند و با تشکیل کار گروه‌های تخصصی و انجام مطالعات کارشناسی موانع ازدواج آسان را شناسایی و احصاء کرده و نسبت به رفع آنها در این جلسات راهکار ارائه دهند.

سیدمجید یزدانی سپس از برگزاری مراسم جشن رویداد جوانی در چهارم بهمن ماه در این شهرستان خبرداد و افزود: در این مراسم که با حضور ۷۰۰ تا یک هزار نفر از جوانان شهرستان برگزار خواهد شد، ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع شاد از ۷ نفر از جوانان برتر شهرستان در بخش‌های مختلف تجلیل به عمل می‌‌آید.

انتهای پیام/