به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب شامگاه پنج شنبه در آئین تجلیل از اعضا این شورا گفت: اعضای این شورای اسلامی توانستند با جلب مشارکت مردم از کشت پیاز در ۹۰۰ هکتار از اراضی روستای قره چپق در سال جاری جلوگیری کنند. ولی اله فرج اللهی با اشاره به کشت پیاز در یک هزار و […]

به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب شامگاه پنج شنبه در آئین تجلیل از اعضا این شورا گفت: اعضای این شورای اسلامی توانستند با جلب مشارکت مردم از کشت پیاز در ۹۰۰ هکتار از اراضی روستای قره چپق در سال جاری جلوگیری کنند.
ولی اله فرج اللهی با اشاره به کشت پیاز در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه طی سال های گذشته افزود: شورای اسلامی این روستا در سایه تعامل با اهالی و فرهنگ سازی، سطح زیر کشت این محصول را در منطقه به حدود ۵ هکتار کاهش دادند.
وی گفت: آب های زیرزمینی روستای قره چپق دارای وضعیت نامناسبی بوده و مشارکت مردم برای کاهش مصرف آب امری اجتناب ناپذیر است.
فرماندار بناب افزود: این روستا با وجود همکاری داوطلبانه اهالی و تلاش اعضای شورا روستای الگو برای اصلاح الگوی کشت از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه انتخاب شده است.
روستای قره چپق حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارد که اکثریت ساکنان آن به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.
اهالی این روستا با مسدود کردن چندین حلقه چاه کشاورزی طی یک سال اخیر در راستای احیای دریاچه ارومیه گام برداشته اند.
شهرستان بناب با ۸۴۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ش/ایرنا