به گزارش انعکاس بناب، امیرحسین بهداد عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به نقش و اهمیت دامپزشکی در جامعه اظهار داشت: به خاطر کمبود جدی واکسن و از سوی دیگر سویه بیماری و چهره ویروس عامل بیماری تب برفکی تغییر و سویه جدید از […]

به گزارش انعکاس بناب، امیرحسین بهداد عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به نقش و اهمیت دامپزشکی در جامعه اظهار داشت: به خاطر کمبود جدی واکسن و از سوی دیگر سویه بیماری و چهره ویروس عامل بیماری تب برفکی تغییر و سویه جدید از این بیماری وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی در استان در حال فروکش کردن است؛ تصریح کرد: بر اساس تدابیر انجام یافته و واکسیناسیون دام‌های استان از شدت اولیه این بیماری کاسته شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته در بخش واکسیناسیون این بیماری در حال کنترل است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده با انجام واکسیناسیون این بیماری به صورت ۱۰۰ درصد در آذربایجان‌شرقی مهار و کنترل شود.

بهداد افزود: با وجود اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه سوم کشوری از نظر تعداد دام را دارد ولی در روزی که بنده مسؤولیت این اداره کل را بر عهده گرفتم از لحاظ اعتباری در رده ۳۱ کشور قرار داشت که الحمدلله اکنون با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بحث پیشگیری گفت: اگر به پیشگیری هزینه ندهیم فردا باید منتظر شیوع انواع بیماری‌ها در منطقه باشیم.

این مدیر ارشد استانی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی تنها استانی بود که در سال ۹۳ موفق شد طرح درج کد رهگیری بر گوشت مرغ را در سطح کشور اجرا کند؛ تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که توانسته بیماری فوق حاد پرندگان را به صورت عملی کنترل کند.

بهداد ادامه داد: امسال ۵۳ کانون بیماری شناسایی و در دورافتاده‌ترین روستای استان کنترل شد.

وی به اجرای موفقیت آمیز طرح نظارت‌های بهداشتی در نوروز امسال اشاره و تأکید کرد: آذربایجان‌شرقی توانست در نوروز امسال در بحث نظارت‌های بهداشتی رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، در نوروز امسال در سطح کشور ۳۰۲ تن مواد غذایی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف کشف شد که از این میزان ۷۵ تن مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بود که نظارت و اشرافیت همکاران ما در اجرای این طرح را نشان می‌داد.

بهداد در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هشت ساله مهدی حامی رئیس سابق دامپزشکی شهرستان بناب عبدالرضا حنیفی را به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی کرد.

انتهای پیام/فارس