به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، ولی الله فرج‌اللهی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره دامپزشکی شهرستان بناب، با اشاره به اینکه تأمین مواد غذایی بهداشتی جزو وظایف ذاتی اداره دامپزشکی است؛ اظهار داشت: شهرستان بناب در کنار سایر ظرفیت‌‌ها برند کباب بناب را نیز به نام خود […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، ولی الله فرج‌اللهی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره دامپزشکی شهرستان بناب، با اشاره به اینکه تأمین مواد غذایی بهداشتی جزو وظایف ذاتی اداره دامپزشکی است؛ اظهار داشت: شهرستان بناب در کنار سایر ظرفیت‌‌ها برند کباب بناب را نیز به نام خود کرده و بالای ۲۲۰ کباب‌پزی به این شغل مشغول هستند و تأمین گوشت سالم باید جزو وظایف اصلی مسؤولان دامپزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در استان گفت: هم اکنون ۶۴ درصد احشام شهرستان بناب واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون بقیه دام‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد که امیدواریم عشایر قبل از ییلاق نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

فرج‌اللهی با بیان اینکه وحدت و همدلی در بین مسؤولان شهرستان از عوامل موفقیت و ظرفیت این شهرستان است؛ افزود: امیدواریم این رویکرد را در بحث سلامت مردم به عنوان اولویت‌های اساسی مسؤولان مدنظر قرار گیرد.

رئیس سابق اداره دامپزشکی شهرستان بناب نیز در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد ۸ ساله خود در این شهرستان تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ رأس گاو و ۱۵۰ هزار رأس گوسفند جمعیت دامی شهرستان بناب را تشکیل می‌دهد.

مهدی حامی افزود: این شهرستان همچنین دارای هشت واحد استخر پرورش ماهی، یک واحد مرغداری گوشتی و ۴۲ واحد مرغداری تخم‌گذار است و ۱۱ واحد مرکز جمع‌آوری شیر نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین کشتارگاه صنعتی استان در شهرستان بناب افزود: وجود ۱۵۰ مغازه قصابی و فعالیت بیش از ۲۰۰ واحد کباب‌پزی تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی این شهرستان دارد.

حامی جمع آوری کشتار غیرمجاز در این شهرستان را از اقدامات صورت گرفته نام برد و از حمایت‌های مسؤولان دستگاه قضایی، انتظامی و فرماندار در این ارتباط تقدیر و تشکر کرد.

مهدی حامی رئیس سابق اداره دامپزشکی شهرستان بناب به عنوان معاون سلامت مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی منصوب و مشغول به کار شد.

انتهای پیام/