به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله فرمانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ذخیره آب سد علویان را ۵۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: از بامداد امروز در هر ثانیه یک متر مکعب آب از این سد سرریز می‌شود. وی افزود: این سد همیشه در مرز […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله فرمانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ذخیره آب سد علویان را ۵۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: از بامداد امروز در هر ثانیه یک متر مکعب آب از این سد سرریز می‌شود.

وی افزود: این سد همیشه در مرز ۵۷ میلیون مترمکعب سرریز می‌شود که آخرین سرریز آن در بهار سال ۱۳۹۲ بود.

فرمانی، دبی ورودی به سد علویان را ۱۵ مترمکعب در هر ثانیه اعلام و گفت: در هر ثانیه ۱۲ متر مکعب آب برای زراعت و کشاورزی در شهرهای مراغه و بناب رهاسازی می‌شود.

وی ادامه داد: تراز (ارتفاع) سطح آب سد علویان هم اکنون یک هزار و ۵۶۷٫۵ متر از سطح دریا بود که در ارتفاع یک هزار و ۵۶۸ متر سرریز می‌شود.

سد علویان مراغه با ۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت، آب کشاورزی ۶ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان‌های مراغه و بناب و آب آشامیدنی و صنعتی شهر مراغه را تامین می‌کند.

این سد در پنج کیلومتری شرق مراغه بر روی رودخانه صوفی‌چای واقع شده و اولین سد خاکی آذربایجان‌شرقی است که در سال ۱۳۷۴ به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.

انتهای پیام/