به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی صبح امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب انتظار فرج را از بهترین اعمال مؤمنین دانست و اظهار داشت: هرگونه گناه و بی‌بند و باری در جوامع مؤمنین اذیت امام عصر(عج) را باعث شده و تأخیر در ظهور حضرت را فراهم خواهد کرد. وی افزود: […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی صبح امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب انتظار فرج را از بهترین اعمال مؤمنین دانست و اظهار داشت: هرگونه گناه و بی‌بند و باری در جوامع مؤمنین اذیت امام عصر(عج) را باعث شده و تأخیر در ظهور حضرت را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: مؤمنین هر قدر گناه کنند و راه درست را طی نکنند به همان اندازه برای به تأخیر افتادن ظهور حضرت گناه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر اصل حیاتی وحدت در جامعه تأکید داشته و دارند؛ گفت: هرگونه گروه‌بندی و صف‌کشی جبهه حق را از هم پاشیده و جبهه دشمن را تقویت می‌کند و انتظار فرج با بی‌تفاوتی سازگار نیست.

باقری‌بنابی با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: مؤمنین باید بدون خشونت امر به معروف و نهی از منکر کنند و برخورد فیزیکی مربوط به حکومت است.

وی تصریح کرد: برخورد لسانی متوجه همه ماست و نباید از کنار آن بی‌تفاوت بگذریم.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تعطیلی و تعدیل نیروی انسانی در مجتمع فولاد بناب اشاره و تصریح کرد: از استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار و مدیران مجتمع فولاد بناب می‌خواهم اگر بنا باشد کارخانه فولاد بناب به فعالیت خود ادامه دهد و عده‌ای در آن مشغول به کار باشند، باید اولویت با اهالی و جوانان منطقه باشد و اگر بنا بر تعطیلی و تعدیل باشد، نیروهایی که خارج از شهرستان جذب شده‌اند باید در اولویت تعدیل قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی بهترین و حاصل‌خیزترین زمین‌های منطقه تخریب شد و با احداث این مجتمع و نظایر آن بدترین آب و هوا نصیب اهالی شده است.

امام جمعه بناب با اذعان به اینکه هرگونه کم لطفی در این زمینه قابل قبول نیست، از استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان خواست سریعاً به این مشکل در منطقه پایان دهند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: با وجود اینکه یکی از مسئولان مرکزی این مجتمع قول مساعد داده‌اند که مشکلات این مجتمع تولیدی حل شود ولی با حرف‌های عرفی که دیروز از یکی از مسئولان این شرکت شنیده شد بعید می‌دانم مشکل حل شود از این رو از مسئولان می‌خواهم و تقاضا دارم در این مسئله کوتاهی نکنند.

مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید انواع محصولات فولادی توسط بخش خصوصی در این شهرستان است که یک هزار و ۸۰۰ نفر در آن مجموعه مشغول به کار هستند و اخیراً زمزمه تعدیل نیرو در این مجتمع مطرح شده است.

انتهای پیام/فارس