به گزارش انعکاس بناب به نقل از مرصاد، پایبند نبودن طرف غربی و به خصوص آمریکا به توافق هسته ای موضوعی بود که از مدت ها پیش توسط منتقدان برجام بارها تذکر داده شده بود اما دولتی ها به این مسئله توجه چندانی نداشتند. این مسئله تا جایی پیش رفت که روحانی  منتقدان برجام را با […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مرصاد، پایبند نبودن طرف غربی و به خصوص آمریکا به توافق هسته ای موضوعی بود که از مدت ها پیش توسط منتقدان برجام بارها تذکر داده شده بود اما دولتی ها به این مسئله توجه چندانی نداشتند.

این مسئله تا جایی پیش رفت که روحانی  منتقدان برجام را با الفاظی توهین آمیز مانند “بی سواد”، “به جهنم” خطاب کرد. اما ادامه پس از اجرای برجام و مشخص شدن عدم پایبندی طرف غربی به توافق، به تدریج انتقاد ها از داخل مجموع دولت آغاز شد.

البته بیان این انتقاد ها از سوی مدیران دولتی چندان به مذاق روحانی خوش نیامد به طوری که با واکنش تندی از سوی او روبرو شد. او در واکنش به سخنان صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود: ایشان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیست، وزیر خارجه هم الآن نیست، ایشان مسئول سازمان انرژی اتمی است.

البته پس از صالحی، سیف و عراقچی هم هر یک نوعی  انتقاد هایی را از طرف غربی داشتند.

با این وجود امروز هم این انتقاد ها به وزیر خارجه نیز رسیده است و ظریف هم به نوعی از رفتار آمریکایی ها انتقاد کرده است.

ظریف در جلسه صبحانه کاری با جمعی از نخبگان و فرهیختگان ایرانیان مقیم لهستان در هتل اینترکنتیننتال ورشو گفته است: طرف های غربی و بخصوص آمریکا در آن حدی که باید برای اجرای تعهداتشان در برجام جدی باشند، جدی نیستند و هنوز برخی بقایای ذهنی تحریم در سیستم های پولی اروپایی باقی مانده است.

رسیدن مقام های دولتی به انتقاد های منتقدان برجام را حداقل بایستی به فال نیک گرفت. اما فرصتی که در این ۳ سال از دست رفته و تعهداتی که ایران در اجرای برجام داشته چیزی جز خسارت محض ارزیابی نمی شود.

انتهای پیام/م