به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، این پروژه مربوط به طرحهای بخش خصوصی و در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی بوده که با هدف مصرف بهینه آب کشاورزی در باغی به مساحت  ۴  هکتار و با استخر ذخیره آب، با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی افتتاح گردید. همزمان با […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، این پروژه مربوط به طرحهای بخش خصوصی و در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی بوده که با هدف مصرف بهینه آب کشاورزی در باغی به مساحت  ۴  هکتار و با استخر ذخیره آب، با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی افتتاح گردید.

همزمان با این مراسم دو پروژه آبیاری قطره ای دیگر با اعتبار ۲۷۴ میلیون ریال به مساحت ۳٫۳ هکتار واقع در روستای چلقای افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای اجرای این پروژه ها مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال هزینه شده که ۸۵ درصد این مبلغ از محل کمک های بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

فرماندار بناب در حاشیه این افتتاح با اشاره به تعهدات سند چشم انداز شهرستان بناب که تا پایان سال ۹۶ بسته شده است، گفت: تا به امروز تلاش عزیزان در جهادکشاورزی باعث شده که در این زمینه بسیار جلو باشیم.

فرج اللهی ادامه داد:دولت در این زمینه تا ۸۵ درصد هزینه را بلاعوض پرداخت می کند بنابراین باید کشاورزان عزیز در این کار پیشقدم شوند تا بتوانیم در  سه سال آینده بخش عظیمی از اراضی و مزارع و باغات  کشاورزی را به آبیاری تحت فشار مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه در  ۳۷ سال گذشته تاکنون، در  بناب ۱۰۱ هکتار از اراضی بناب به آبیاری سنتی تبدیل شده است، گفت: این در حالی است که در یک سال گذشته ۱۲۰۰ هکتار پرونده در این زمینه در دست اقدام بوده و هم اکنون ۳۸۸ هکتار از اراضی در آستانه افتتاح است.

مهندس جعفر صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب نیز در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح آبیاری قطره ای در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بناب هم اکنون درحال اجراست که این طرحها هم به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گزارش تصویری افتتاح طرح آبیاری قطره ای در دیزج ناولو

DSCF3764 DSCF3765 DSCF3769 DSCF3772 DSCF3774 DSCF3777 DSCF3780 DSCF3783 DSCF3792 DSCF3795انتهای پیام/ش