به گزارش انعکاس بناب، بخش اورژانس «گرانیگاه» بیمارستان تلقی می شود، زیرا مراجعان و بیماران در اولین گام، پا به این نقطه از مرکز درمانی می گذارند بنابراین، تمام خوبی ها و بدی های یک بیمارستان را می توان از وضعیت اورژانس آن، مورد ارزیابی قرار داد. واقعیت امر این است که در حال حاضر و […]

به گزارش انعکاس بناب، بخش اورژانس «گرانیگاه» بیمارستان تلقی می شود، زیرا مراجعان و بیماران در اولین گام، پا به این نقطه از مرکز درمانی می گذارند بنابراین، تمام خوبی ها و بدی های یک بیمارستان را می توان از وضعیت اورژانس آن، مورد ارزیابی قرار داد.

واقعیت امر این است که در حال حاضر و با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، اما هنوز وضعیت اورژانس بیمارستان بناب مورد رضایت مردم و بیماران نیست. بطوریکه همچنان بیشترین اعتراض ها، گله و شکایت ها مربوط به عدم رسیدگی و نظارت پرستاران و دکترین اورژانس به بیماران است و در کنار آن بخش دیگر اعتراض ها، نبود امکانات کافی در بیمارستان بناب را شامل میشود.

این مشکلات و کمبودها را می توان در لابه لای انتظارات مردم بناب جستجو کرد.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان بناب بامداد روز چهارشنبه ۲۶ خرداد حدود ساعت ۳ شب با تماس تلفنی با خبرنگار انعکاس بناب در خصوص وضعیت اسفناک اورژانس بیمارستان چنین می گوید: من یک مریض آوردم اورژانس بیمارستان متاسفانه همه کادر ها به صورت دسته جمعی از دکتر گرفته تا پرستار و صندوقدار و… حدود یه ساعت در حال صرف سحری بودند، انگار که هیچ مریضی ندارند.

یزدان پناه با بیان اینکه مادر بنده وضعیت خوبی نداشت، گفت: متاسفانه تا اذان صبح منتظر ماندیم اما بعد اذان هم به جای رسیدگی به مریض، پرستارها با دکتر گپ میزدند.

وی ادامه داد: به غیر از ما چند تا مریض هم از درد رنج می کشیدند ولی هیچ کس جوابگو نبود و در صورت پیگیری با اخلاق زشت و زیر صفر آنها مواجه می شدیم.

photo_2016-06-19_01-14-28تابلوی فوق نشان می دهد که باید در هر ساعت مشخص نامبردگان باید به بیماران رسیدگی کنند، اما در کمال تاسف تصویری اولی که در ساعت ۳ بامداد گرفته شده است، گویای آن است که یا عوامل محترم خوابند و یا در گپ و گفتگو تشریف دارند.

قضیه اینجا ختم نمی شود، بامداد امروز(شنبه ۲۹ خرداد) هم عضو شورای شهر بناب با پیگیری یکی از همشهریان به بیمارستان مراجعه کرده و از همان جا طی تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: من در تعجبم که چرا این وضعیت باید در بناب اتفاق بیفتد، مگر رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب چه کاره است؟ چرا پاسخگوی مردم نیست؟

صحرایی ضمن انتقاد شدید از این وضعیت گفت: من همین الان در بیمارستان حضور دارم و متاسفانه همه مراجعه کنندگان در سایه بی برنامگی و بی تدبیری آقای رئیس اینجا رنج می برند و کسی پاسخگوی بیماران نیست.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما رئیس شبکه است، گفت: هیچ برانکاردی اینجا نمی بینم، مادر معلولی را آوردند متاسفانه کسی نیست او را به تخت برساند تا درمان شود، در این میان پرستاران هم با خیال راحت به گپ و گفتگو مشغولند.

این گزارش حاکیست، مردم بناب بارها مشکلات بیمارستان بناب را به این رسانه مطرح کرده اند و ما تنها به موارد فوق بسنده کرده ایم که بخش خیلی کوچکی از مشکلات مطرح شده است و امید است مورد توجه قرار گیرد.

به نظر میرسد بیمارستان بناب به یک برنامه دقیق و منظم نیاز دارد و این محقق نمی شود مگر با همت مسئولان و نظارت دقیق شبکه بهداشت و درمان بناب.

هستند بیمارانی که در اثر کوتاهی دکتر یا پرستار فوت شده است، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی پاسخگو چه کسی خواهد بود، اگر این دنیا هم مسئول مربوطه پاسخگو نباشد باید خود را آماده عذاب الهی در آخرت کرده باشد.

در پایان انتظار میرود مسئولان محترمی که ادعای دلسوزی دارند ضمن نگاه مثبت به این گزارش پا به کار شوند و این مشکلات درمانی شهرستان را حل نمایند تا حداقل بخشی از نارضایتی های جامعه برطرف گردد.

انتهای پیام/ش