به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه عبادت در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر از هشتاد سال عبادت افضل‌تر است؛ اظهار داشت: ۱۹ ماه مبارک رمضان که مصادف […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه عبادت در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر از هشتاد سال عبادت افضل‌تر است؛ اظهار داشت: ۱۹ ماه مبارک رمضان که مصادف با ضربت خوردن حضرت علی(ع) است، دعا و نیایش در این ایام ویژگی خاصی دارد و شهادت آغاز یک حرکت و زندگی جامع است و شهادت مزد مردان الهی است از این رو انتظار شهادت طلبی یک عبادت مستقل است.

وی سپس با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه مبارک رمضان به نام دهه کرامت از متمکنین جامعه خواست با شرکت در این امر مقدس به مستمندان و محرومان رسیدگی کنند.

خطیب جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: بهترین مراکز کمک کمیته امداد امام خمینی و مراکز مورد تأیید و مورد وثوق خیریه هستند.

باقری‌بنابی شرکت آحاد مختلف مردم در راهپیمایی هفته و جمعه آینده« روز قدس» را یک فریضه الهی دانست و افزود: همین اجتماعات شماست که به ملت‌ها جسارت داد و باعث بیداری ملت‌ها یکی پس از دیگری علیه قدرت‌های پوشالی شد و همین حرکت‌های مردمی است که دولت‌های غربی را آسیب‌پذیر کرده است و هم اکنون انگلیس و فرانسه به عنوان قلب اروپا در حالت التهاب قرار دارند.

وی تصریح کرد: این نتیجه همان آتش‌هایی است که با آن ملت‌ها را بیچاره می‌کردند و امروز دامن خود آنها را گرفتار کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب یادآور شد: اگر پشت سر ولایت و رهبری حرکت کنید قطعاً وعده‌های الهی تحقق خواهند یافت و آنهایی که ملت‌ها را در قفس نگه داشته بودند این بار خودشان گرفتار این قفس‌ها خواهند شد.

باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی درون نظام را به بهشت و برون کشور را به جهنم سوزان برای کشورهای غارتگر تبدیل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: مشکل کمبود آب یک تهدید جدی برای نسل‌های آتی است، از این رو از عموم مردم انتظار می‌رود در مصرف آب هم در کشاورزی و هم در شرب نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند. چرا که اگر از الان به فکر و اقدام برای صرفه جویی آب نکنیم نسل‌های آتی با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان بناب با اشاره به افزایش معضل اعتیاد و مواد مخدر در جامعه ضمن هشدار به مردم و مسئولان در خصوص لزوم کنترل فرزندان خود برای گرفتار نشدن در دامن این بلای خانمان سوز خاطرنشان کرد: دشمن کمر خود را بسته تا با رواج اعتیاد در بین مردم به خصوص جوانان کشور را درگیر این معضل کند. از این رو اگر فکری به این توطئه دشمن نکنیم همه ما گرفتار این بلای خانمان‌سوز خواهیم شد.

باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز وحدت‌آفرین جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم دکتر بهشتی و تسلیت سالروز شهادت شهدای ۷ تیر از زحمات و تلاش‌های قضات، مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی بناب که با اقدامات خود موجب ایجاد امنیت و آسایش مردم شده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بناب با تمجید از عملکرد مسئولان قضایی تصریح کرد: این عزیزان با تلاش شبانه‌روزی خود و برخورد با عوامل مجرمانه امنیت و آسایش را برای شهروندان به وجود آورده‌اند.

انتهای پیام