به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، اردوغان که با استفاده از قدرت طرفداران حزب خود توانست به مقام ریاست جمهوری برسد، حال به بالاترین مقام ترکیه نیز راضی نیست و برای برقراری سیستم ریاست جمهوری قصد دارد علاوه بر در دست داشتن حزب عدالت و توسعه با ملی گراها و جمهوری خواه‌ها نیز اتحاد برقرار […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، اردوغان که با استفاده از قدرت طرفداران حزب خود توانست به مقام ریاست جمهوری برسد، حال به بالاترین مقام ترکیه نیز راضی نیست و برای برقراری سیستم ریاست جمهوری قصد دارد علاوه بر در دست داشتن حزب عدالت و توسعه با ملی گراها و جمهوری خواه‌ها نیز اتحاد برقرار کند.

باید خاطر نشان کرد، اردوغان که پیش‌تر گفته بود: “کسانی را که تا به امروز نسبت به سخنان ناپسند و توهین آمیز زده بودند را می بخشم و پرونده هایی که در خصوص باز شده اند را به حالت معلق در می آورم.”

بر این اساس، حسین آیدین وکیل اردوغان دعواهای مربوط به باغچلی و قلیچداراوغلو رؤسای حزب حرکت ملی و جمهوری خواه را به حالت معلق درآورد.

با توجه به دیدارهای پی در پی نخست وزیر ترکیه با باغچلی و قلیچداراوغلو، انتظار می‌رود ۳ حزب بزرگ ترکیه اتحادی پایدار برقرار کنند.

در این میان حزب دموکراتیک خلق به دلیل حمایت از گروه تروریستی کارگران کردستان کنار گذاشته شده است.

پیش از این پارلمان ترکیه در محکومیت عملیات انتحاری و تروریستی که موجب کشته شدن صدها نفر در شهرهای ترکیه شده بود، متنی مشترک منتشر کرده بود که هیچ کدام از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها این متن را امضاء نکرده بودند.

صلاح الدین دمیرتاش که رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها می‌باشد، پیش از این گفته بود که در شهرهای کُردنشین ترکیه باید مجسمه های عبدالله اوجان مؤسس پ‌ک‌ک نصب شود.

انتهای پیام/س