به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه خیانت‌های بزرگی در جریان مشروطه صورت گرفته است، اظهار داشت: در آن مقطع دست‌های مرموزی آمد و ملت را متفرق و دو تکه کرد و کار به جایی رسید که شیخ نوری را با آن عظمت که […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه خیانت‌های بزرگی در جریان مشروطه صورت گرفته است، اظهار داشت: در آن مقطع دست‌های مرموزی آمد و ملت را متفرق و دو تکه کرد و کار به جایی رسید که شیخ نوری را با آن عظمت که چراغ علم و منطق بود، در مرکز تشیع به دار آویخته و در پای دار جشن گرفتند.

وی سپس از ایجاد تفرقه و اختلاف به عنوان حربه‌های اصلی دشمن نام برد و افزود: از صدر مشروطیت که احزاب در ایران جان گرفتند هیچ یک از آن‌ها برای اعتلای کشور قدم برنداشتند و کارنامه همه احزاب در داخل کشور سیاه و مردود است.

باقری‌بنابی تأکید کرد: احزاب برای بیگانگان سربازی کردند و هیچ کدام برای منافع ملت گام برنداشتند، از حزب توده گرفته تا حزب رستاخیز و همه آنها مقدمه بردگی و ذلت، استعمار و نگون‌بختی بودند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با مقایسه عملکرد احزاب در کشورمان با عملکرد احزاب در غرب، آمریکا و انگلیس گفت: احزاب در غرب با وجود اینکه اختلاف سلیقه دارند ولی رقابت آنها طوری است که به کشور خود آسیبی نمی‌رسانند و هیچ حزبی ندارند که بر خلاف منافع ملی خود قدم بردارند.

باقری‌بنابی افزود: مع‌الأسف نیت آن‌ها شیطانی است و نسخه‌ای که برای احزاب ما می‌پیچند برای مخالفت احزاب با همدیگر است تا منافع ملی کشور را زیرسئوال ببرند.

وی تأکید کرد: حوزه، دانشگاه و تمام اقشار جامعه اعم از دولت، اصناف و گروه‌های متعدد از جریان مشروطه درس عبرت بگیرند و طوری حرکت نکنند که به پیروزی دشمن بینجامد.

امام جمعه بناب یادآور شد: اگر هوش سیاسی داشته باشیم نباید گروه‌ها به جان هم بیفتند باید تاریخ انقلاب مشروطه را مطالعه کرده و از آن درس عبرت بگیریم چرا که امروز بیشتر از هر زمان دیگری این کشور به اتحاد و همبستگی نیاز دارد.

باقری‌بنابی ادامه داد: بعضی جریانات سیاسی پیش پا افتاده نباید به برادری‌ها آسیب برساده و مردم را نسبت به نظام و مسئولان بی‌اعتماد کنند که این خواسته دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: با وجود اینکه فرد فرد جامعه حق دارند مسئولان و نهادها را نقد کنند و نقد منصفانه موجب شکوفایی جامعه است ولی این نقدها باید برای حفظ مصالح نظام باشد و به بداخلاقی، کینه‌توزی، تهمت و اهانت منجر نشود که مع‌الأسف این اتفاق در کشور افتاده است.

وی با بیان اینکه این رفتارها انتقام است و نه انتقاد؛ گفت: عده‌ای به بهانه انتقاد ارتش را می‌کوبند، عده‌ای بسیج و سپاه را هدف قرار داده‌اند و عده‌ای نیز ارکان نظام را نشانه گرفته‌اند.

خطیب جمعه شهرستان بناب یادآوری کرد: در شرایط فعلی کشور که دشمنان در خارج از مرزهای آن دنبال ضربه‌ زدن به این کشور هستند، در چنین مقطعی تخریب ارتش، تخریب سپاه و بسیج و تخریب دولت و ارکان نظام خیانت به نظام اسلامی است.

باقری‌بنابی با اشاره به اینکه امروز در نقطه خطرناکی قرار داریم تصریح کرد: در حالی که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به تمام نیروهای وفادار داخل نظام حرمت و ارزش قائل بوده و هستند و در شرایطی که سرسخت‌ترین دشمنان نظام در پشت مرزها برای ضربه زدن به نظام به صف ایستاده‌اند و منتظرند با انداختن تفرقه بین نیروهای نظام اهداف شوم خود را پیاده کنند، از این رو در چنین مقطع حساسی عقل و منطق ایجاب می‌کند که تمام قلم به دست‌ها، تریبون‌دارها و ستون‌نویس‌ها برای ایجاد اتحاد و همبستگی بین مردم و مسئولان قدم بردارند.

وی افزود: من نمی‌دانم این چه مصیبتی است که دامن‌گیر جامعه شده است و هر روزی که می‌گذرد زبان‌ها و قلم‌ها نسبت به قبل گزنده‌تر می‌شوند و این یعنی ترویج بداخلاقی و با این خصوصیات نباید ادعای زمینه‌سازی برای ظهور حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که انقلاب اخلاقی در کشور اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با عرض تسلیت ایام سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی و با تجلیل از مقام علمی و شخصیت اخلاقی و انقلابی این روحانی وارسته اظهار کرد: آیت‌الله مشکینی از شخصیت‌های کم نظیری بودند که امام عصر(عج) در خصوص آنها می‌فرمایند «اینها حجت من برای شما هستند».

انتهای پیام/ منبع: فارس