به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر  از خبرگزاری رویترز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در واکنش به گردهمایی حامیان «پ ک ک» در وین، سفیر اتریش را احضار کرد. گزارشات حاکی از آن است که در گردهمایی حامیان «پ ک ک» در روز بیستم آگوست در مرکز شهر وین ۶۰۰ نفر حضور یافتند. […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر  از خبرگزاری رویترز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در واکنش به گردهمایی حامیان «پ ک ک» در وین، سفیر اتریش را احضار کرد.

گزارشات حاکی از آن است که در گردهمایی حامیان «پ ک ک» در روز بیستم آگوست در مرکز شهر وین ۶۰۰ نفر حضور یافتند.

لازم به ذکر است که مقامات آمریکا، اروپا و ترکیه گروه شبه نظامیان کُرد «پ ک ک» را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده اند.

وزارت امور خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که سفیر خود در وین را برای «مشاوره و رایزنی» فراخوانده است. وزیر خارجه ترکیه همچنین اظهار داشت که مقامات این کشور درصدد «تجدیدنظر» در روابط خود با اتریش هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از چاووش اوغلو اعلام کرد: «متأسفانه امکان تداوم روابط و همکاری دوجانبه [ترکیه- اتریش] طبق روال معمول وجود ندارد».

گفتنی است که در پی انتقادات صدراعظم اتریش از اقدامات دولت ترکیه در دوران پساکودتا و درخواست وی برای پایان دادن به مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا،‌ روابط وین- آنکارا طی هفته های اخیر به تیرگی گراییده است.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به اظهارات تند و منتقدانه صدراعظم اتریش، وین را «پایتخت نژادپرستی افراط گرایانه» خواند.

انتهای پیام/س