به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بعد از شهادت این دولتمردان این هفته به‌نام هفته دولت نامگذاری شد و هر سال دولتمردان سعی می‌کنند عملکرد خود […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بعد از شهادت این دولتمردان این هفته به‌نام هفته دولت نامگذاری شد و هر سال دولتمردان سعی می‌کنند عملکرد خود را به مردم ارائه کنند و از توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است که عملکرد خود را به مردم بیان کنید تا ملت در جریان امور قرار گیرند. چون صاحبان اصلی این نظام و مملکت مردم هستند برخلاف زمان ستم‌شاهی که مردم و دولت از هم بریده بودند.

وی با بیان اینکه امروز تمام مسئولان به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از ناحیه مردم انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: آنها برای رسیدن به مسئولیت باید از مردم رأی بگیرند وگرنه از رسیدن به مسئولیت محروم خواهند شد.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: دولت به معنای حقیقی منتخب اکثریت ملت است و دولت دولت لائیک و دولت کمونیستی نیست و دولت منتخب انقلاب و ولایت است و دولت با تنفیذ ولایت سر کار می‌آید.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: در ۳۷ سال گذشته هر دولتی که روی کار آمده هم دارای ضعف‌هایی بوده‌اند هم دارای نقاط قوت، هم دارای محاسن بوده‌اند و هم دارای معایب. ولی عقل ایجاب می‌کند در برابر عملکرد دولت‌ها تمام مسائل مورد ملاحظه قرار گیرند، از جمله دولتمردان و سران آن نباید انتظار تعریف و تمجید را داشته باشند، طوری که هیچ کس سراغ آنها نرفته و آنها را نقد نکند. این امر نه تنها ناشدنی است، بلکه خطرناک است.

وی تأکید کرد: انتقاد لازم است و موجب رشد و تقویت امور می‌شود.

امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه دولتی‌ها و دولتمردان باید از نقد و انتقادهای سازنده در جامعه استقبال کنند؛ گفت: یکی از ضعف‌های غیرقابل حل شخص رئیس جمهور کم تحملی ایشان در برابر انتقادات است. البته انتقاد باید ناصحانه و مشفقانه و همراه با درک شرایط موجود باشد.

باقری‌بنابی تصریح کرد: اما کسانی که خارج از چارچوب و انصاف و بدون در نظر گرفتن شرایط موجود ایراد می گیرند و مچ‌گیری می‌کنند و در صدد نادیده گرفتن نقاط مثبت هستند، قطعاً به هدفی که در پیش دارند به آن نخواهند رسید.

وی گفت: نقد نباید تخریب‌گونه و موجب براندازی باشد و این حرکت و اقدام خارج از مسیر تقوا و تدین است و هرگز جواب مطلوب نخواهد داد و مردم نیز آن را می‌فهمند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به اینکه حمله و تخریب به اصل مذاکرات و مهر بطلان زدن به برجام دور از شأن است؛ گفت: اصل مذاکرات از اصول نظام است و نه برنامه این دولت و شخص مقام معظم رهبری کاملاً بر امورات آن نظارت دارند و بارها معظم له فرموده اند که در مسئله برجام هم موافقان و هم مخالفان مبالغه می‌کنند.

باقری‌بنابی افزود: یا در مسئله در اختیار گذاشتن پایگاهی در همدان برای سوختگیری هواپیماهای روسی برای حمله به داعش برخی‌ها به آن نقد داشتند و این تصمیم نیز تصمیم نظام بود، نه تصمیم دولت و تمام مسائل را به دولت نسبت دادن دور از انصاف بوده و سخنرانان و قلم به دستان قدری باید مراقب باشند و از افراط بپرهیزند.

وی سپس با نقد عملکرد و رفتارهای جناح‌های سیاسی حاکم بر کشور در قبال مواضع آنها نسبت به مسائل اصلی نظام گفت: متأسفانه اشکال کار جناح‌های سیاسی کشور اینجاست که حساب نظام را از حساب دولت‌ها و رقبای جناحی خود جدا نمی کنند و در آستانه انتخابات این مرض به اوج خود رسیده و جناح‌ها برای اثبات حقانیت خود دستاوردهای نظام را زیر سئوال می‌برند و چنین حرکت‌هایی مردم را دلسرد می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه تصریح کرد: امروز از اهم مسائل کشور و نظام ایجاد وحدت، همدلی، اتحاد، همدلی و همزبانی در بین تمام گروه‌های داخل کشور است و نغمه‌های مأیوس کننده و دلسردکننده برای شرایط امروز کشور که از هر روزنه ای اشرار تهدید می کنند، یک سم مهلک است.

باقری‌بنابی تأکید کرد: از این رو پیشاپیش انتخابات باید همه تلاش کنند تا به وحدت و یکپارچگی ملت آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/ش