به گزارش انعکاس بناب به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: صداقت این است که اگر از برنامه‌ای دم می‌زنیم باید در عمل هم به آن پایبند باشیم. وی با بیان اینکه ۶ سال است که […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: صداقت این است که اگر از برنامه‌ای دم می‌زنیم باید در عمل هم به آن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه ۶ سال است که همه حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زنند اما در عمل به دنبال گشایش دلار هستند، گفت: ۶ سال است که اقتصاد کشور را معطل گشایش دلار کردیم، و این غلط‌ترین موضعی است که اتخاذ کردیم و ۱۸۰ درجه خلاف اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: متاسفانه بعضی افراد که نفوذی و تحت تاثیر نفوذی‌ها هستند معتقدند انرژی هسته‌ای را که کند کرده‌ایم آمریکا را راضی نکرده است و گفتمان را مفت به کمپانی‌های استکباری بدهیم که شاید راضی بشوند و گشایشی در دلار ایجاد کنند.

نقدی ادامه داد: نهادهای ملی خودمان را در داخل تحریم کنیم تا شاید آمریکا را راضی کنیم و این فکر بدون شک خیانت است و محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هر چند در برجام ثابت شد آمریکا با هیچ امتیازی سیر نمی‌شود و به هیچ عهدی پایبند نیست، تصریح کرد: به فرض اینکه تمام این کارها را کردیم، چنین خسارات جبران ناپذیری را به خودمان زدیم تا دشمن راضی شود و به فرض اینکه او هم راضی شد و گشایشی در دلار حاصل شد، بعد از آن چه می‌‌شود؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان سئوالی مبنی بر اینکه کجای این کار اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: مگر نیست که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در مقابل تکانه‌های بین‌المللی و حوادث و تحولات سیاسی، اقتصادی و نظامی پایدار بماند.

نقدی تاکید کرد: هر عاملی می‌فهمد تا زمانیکه اقتصادمان را وابسته به دلار کرده‌ایم، در مقابل هیچ تکانه‌ای پایدار نیستیم و یک حادثه کوچک می‌تواند اقتصاد ما را تحت‌الشعاع قرار دهد چرا که شیر دلار معلوم است که در دست کیست.

وی گفت: دلار، در دست کسانی است که به هیچ قانون و اصولی پایبند نیستند و همه دین و شرافت و قانونشان منافع مادی خودشان است و پیرو قانون جنگنده هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: وقتی اقتصاد ما وابسته به دلار است این امکان در اختیار دشمن است که با هر بهانه کوچکی مجددا آن را ببندد و این یعنی پایدار نبودن در مقابل تکانه‌ها و این ضد اقتصاد مقاومتی است.

نقدی یادآور شد: قرن‌های متوالی کشورها و ملت‌ها با یکدیگر معامله و دادوستد داشته‌اند و دلاری در کار نبوده است.

وی ادامه داد: سلطه دلار بر معاملات بین‌المللی حدود ۶۰ سال پیش به دنبال معاهده برتن وودز شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه راه چاره آزادی اقتصاد ملت‌ها و درهم‌ شکستن این معاهده استعماری است، عنوان کرد: در حال حاضر کشورهای مهمی در دنیا از دلار زخم خورده‌اند و برای شکست این زنجیر بردگی آماده شده‌اند، نه تنها روسیه و چین، بلکه حتی ژاپن و اروپا هم از خدا می‌خواهند از شر دلار راحت شوند.

نقدی گفت: اگر در ۶ سال گذشته تحریم‌های دلار وضع شده است دولت قبلی و فعلی به جای تلاش برای گشایش دلار، طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی را دنبال کرده بودند، تا حالا به نتیجه رسیده بودیم، و دلار حذف شده بود.

وی افزود: مطالبه جدی بسیجیان از دولت فعلی و دولت آینده این است که پیگیری برای حذف دلار از معاملات بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دانشجویان و اساتید بسیجی مطالعات خوبی هم در این زمینه انجام داده‌اند و راهکارهای عملی را احصا کرده‌اند، تصریح کرد: اما متاسفانه کسی حاضر به شنیدن این حرف‌های منطقه‌ای نشده است.

نقدی تاکید کرد: من از بسیج دانشجویی که تا به حال خط شکن پیشرفت‌های راهبردی بوده است می‌خواهیم با برگزاری همایش علمی و دعوت از صاحبنظران و برجستگان علمی برای ارائه و تبیین راهکارهای خود را به استحضار ملت ایران برسانند و مطالبه‌گری جدی برای تحقق این خواسته بر حق ملت را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: این اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است و وابستگی به دلار جز شکست و بدبختی برای اقتصاد ما چیزی به دنبال نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: خراسان جنوبی ارزشمندترین استان کشور است و طبق افکارسنجی هفت سال اخیر از سراسر کشور نشان می‌دهد این استان همواره خود را در جایگاه نخست در پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ کرده است.

نقدی گفت: این واقعیت دستاوردهای مهمی را برای این استان به دنبال داشته که استحکام کانون خانواده، میزان اندک بزه‌های اجتماعی، پایین‌ترین میزان جرم دخانیات، آرامش و امنیت ممتاز با وجود قرار داشتن در یک مرز طولانی جرم‌خیز از جمله این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین مسائل امروزه بحث اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های ارزنده سپاه خراسان جنوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی و کمک شایسته بسیج استان به ایجاد اشتغال برای جوانان تشکر می‌کنم.