به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، دوستداران اهل بیت(ع) در این روز در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند. در عاشورای حسینی آیین های عزاداری در این شهرستان با اندوه خاصی در مساجد و خیابان ها برگزار و نماز ظهر عاشورا با حضور […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، دوستداران اهل بیت(ع) در این روز در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند.
در عاشورای حسینی آیین های عزاداری در این شهرستان با اندوه خاصی در مساجد و خیابان ها برگزار و نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران در مصلای اعظم بناب اقامه شد.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این روز در نقاط شهری و روستایی بناب با مداحی و تعزیه خوانی به بیان اهداف قیام سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.
برگزاری مجالس روضه خوانی و مداحی، شبیه گردانی، راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از دیگر آیین های مذهبی بناب در این روز است.
در روستاهای این شهرستان بویژه روستای چلقایی، قره چپق، زوارق، خوشه مهر و دیگر روستاها ظهر عاشورا مردم درب منازل خود را به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) باز می کنند و نذری می دهند.