به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در جمع دهیاران با بیان اینکه هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، محرومیت زدایی است، گفت:  باید روستاها بافت تولیدی و طبیعی خود را حفظ کند، گرچه تلاشهایی در این خصوص شده ولی کم و محدود انجام گرفته است و دلیل آن هم سیاست های ناخودآگاه […]

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی صبح امروز در جمع دهیاران با بیان اینکه هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، محرومیت زدایی است، گفت:  باید روستاها بافت تولیدی و طبیعی خود را حفظ کند، گرچه تلاشهایی در این خصوص شده ولی کم و محدود انجام گرفته است و دلیل آن هم سیاست های ناخودآگاه از طرف برخی مسئولین است که باعث بیکاری بسیاری از جوانان روستایی گردیده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی، در سطح کشور محصولاتی مثل گوجه فرنگی و پیاز مورد غفلت واقع شده و لازم است  مسئولین نظام و کارشناسان اجرایی به خود آمده و آسیب شناسی کنند و  راهکاری را برای این موضوع بیاندیشند.

اعزازی در عین حال با بیان اینکه این مشکلات باعث بوجود آمدن حاشیه نشینی در شهرها گردیده است، گفت: در سطح کشور حدود ۱۶ میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند.

نماینده بناب با بیان اینکه باید سعی کنیم حداقل وضعیت موجود حفظ کنیم، تاکید کرد: باید با ایجاد پتانسیل های خوب در روستاها و همچنین توجه به بخش کشاورزی و اصلاح شیوه های مصرف منابع انرژی، مهاجرت را عکس کرده و مردم را به روستاها برگردانیم.

وی وظایف دهیاران را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: علاوه بر مسئولیت کارهای اجرایی، بزرگترین مسئولیت دهیار در روستاها، فرهنگ سازی در بحث های مختلف از جمله اصلاح الگوی مصرف است.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستاهای بناب، گفت:  با اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه مشکل نبود فاضلاب تمام روستاها برطرف خواهد شد، که با نظر کارشناسان امر، فاضلاب بعد از تصفیه جهت احیای دریاچه ارومیه روانه دریاچه خواهد شد.

اعزازی با انتقاد از رشد قارچ گونه دانشگاه های علمی، کاربردی در کشور تصریح کرد: برای هر فرد و مجموعه ای مجوز تأسیس دانشگاه داده اند و آن ها نیز با گرفتن پول مدرک صادر می کنند که نتیجه اش این می شود که الان شاهد هستیم!

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسئولان وقت با مردم و جوانان صادقانه حرف می زدند الان شاهد این همه تحصیل کرده بیکار در کشور نبودیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد اگر نسبت به اصلاح رشته های تحصیلی در دانشگاه ها قدم برنداریم ۸۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های ما بیکار خواهند شد.

ضیاءالله اعزازی تأکید کرد: تقویت مراکز فنی و حرفه ای جزو برنامه پنجم توسعه کشور بود که در صددیم در برنامه ششم توسعه کشور تقویت مراکز فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش