نادر داوودی مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب عصر امروز به مناسبت ۲۶ آذر در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به اساسنامه وزارت کشور در خصوص سازمانهای اتوبوسرانی و مدیریت حمل و نقل، گفت: طبق این اساسنامه بناب جزو شهرهای زیر ۲۰۰ هزار است و اداره ما تحت عنوان، […]

نادر داوودی مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب عصر امروز به مناسبت ۲۶ آذر در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به اساسنامه وزارت کشور در خصوص سازمانهای اتوبوسرانی و مدیریت حمل و نقل، گفت: طبق این اساسنامه بناب جزو شهرهای زیر ۲۰۰ هزار است و اداره ما تحت عنوان، مدیریت حمل و نقل بناب و حومه به فعالیت مشغول است.

داوودی با بیان اینکه درحوزه حمل و نقل درون شهری،  تعداد ۵۸۳ دستگاه تاکسی شهری در بناب فعال است، گفت: این تاکسی ها روزانه بیش از  ۷۰ هزار مسافر را جابه جا می کنند.

وی تعداد تاکسی های خط مراغه-بناب  را نیز  ۴۸ دستگاه عنوان کرد و گفت:  روزانه بیش از ۲ هزار مسافر را این تاکسی ها جابه جا می کنند.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب افزود: در خطوط روستایی ۴۸ دستگاه فعال بوده که ۲ هزار مسافر جابجا می کنند و همچنین سواری های بناب-مراغه ۶۳ دستگاه است که ۲۵۲۰ نفر جابه جایی مسافر دارند.

داوودی در ادامه گزارش آماری، سواری های روستایی فعال را ۲۲۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: این سواری ها نیز  ۸۸۰۰ نفر مسافر را جابه جا می کنند.

وی افزود: سواری های آژانس آقایان ۲۴۷ دستگاه بوده که با  ۲۷۰۰ نفر جابه جایی به فعالیت می  پردازند.

معاون فرهنگی شهرداری بناب با اشاره به فرسوده بودن تعدادی از ناوگان تاکسی بناب، گفت:  تعداد تاکسی هایی که بیش از ۱۰ سال عمر داشته و  فرسوده هستند ۱۴۸ مورد بوده که ۳۵ دستگاه بازسازی شده و  از تیرماه سال جاری با خودوری صفر جایگزین شدند.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب در عین حال تصریح کرد: در این راستا ۲۷  دستگاه فرسوده دیگر به بانک معرفی شده و ۸۶ دستگاه نیز به دلیل مشکلات بانکی و استعلام نتوانسته اند اقدام کنند.

داوودی با اشاره به راه اندازی تاکسی بی سیم ۱۳۳ برای اولین بار در شهرستان بناب، گفت: به علت راحتی، آسایش و اعتماد عمومی، رضایت کلی را در این خصوص داریم که روزانه تا ۵۰۰ سرویس خدمات ارائه می دهند.

وی این طرح را در بناب موفقیت آمیز دانست و گفت: در نظر داریم تاکسی بی سیم دوم را هم در بناب راه اندازی کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری بناب در ادامه راه اندازی کارت شهروند الکترونیک در بناب را یکی دیگر از موفقیتهای این سازمان مطرح کرد و گفت: برای اولین بار کارت شهروند الکترونیک با عاملیت بانک انصار برای تمامی مینی بوس ها و اتوبوس های شهری نصب شده و پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب، افزود: امیدواریم  به زودی این دستگاه های الکترونیکی را بر روی تاکسی ها و آژانسها نیز نصب کنیم که می تواند مشکل شهروندان در بحث پول خرد و  سلامتی پول رایج از لحاظ بهداشتی را مرتفع کند.

داوودی هدف از اجرای این طرح را ایجاد زیرساخت های الکترونیک در سطح شهرستان دانست و گفت: علت عدم استقبال ازاین طرح از سوی مردم این است که تاکنون نتواسته ایم این طرح را به مردم معرفی کنیم  و همچنین مردم بناب به سنتی ترین روش پرداخت  عادت کرده اند.

وی با اشاره به آمار ناوگان اتوبوس در بناب، گفت: در حوزه اتوبوسرانی ۴۳ دستگاه اتوبوس و ۲۳ دستگاه مینی بوس در بناب  مشغول فعالیت هستند که از این تعداد در خط بناب-مراغه ۱۸ دستگاه فعالند و ۲۴ مینی بوس نیز در آژانس ها فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی شهرداری بناب در خصوص عمر ناوگان اتوبوس بناب، گفت: عمر اتوبوس ها طبق نامه سازمان شهرداری ها  ۷ سال است که بر اساس تمدید، باید تا زمانی که اتوبوس ها  توانایی کار دادند، ادامه فعالیت دهند، که در این راستا بازسازی ۴ دستگاه اتوبوس را انجام دادیم و همچنین اتوبوس های کارکرده کلان شهرها را نیز برای خرید در نظر داریم.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب از راه اندازی سرویس مدارس در این سازمان خبر داد و گفت: سرویس مدارس برای اولین بار از سال گذشته تحویل سازمان شده که خوشبختانه بازخوردی که داریم رضایت کلی مردم را به همراه دارد.

داوودی با بیان اینکه آموزش برای رانندگان قبل از ورود به ناوگان، جزو برنامه های ماست، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید کارت عضویت داشته باشند که علاوه بر آن جلسات مختلف توجیهی برای اولیا و رانندگان و مدیران مدارس را ترتیب داده ایم.

وی افزود: سرویس های مختلف برای همه سازمان ها و کارخانه ها با هدف تجمیع سرویس ها واحد دربستی از سال گذشته فراهم ساخته ایم.

معاون فرهنگی شهرداری بناب در رابطه با فرهنگ سازی کتابخوانی در ناوگان عمومی بناب، گفت: در اکثر اتوبوس های بناب کتابخانه سیار با هدف مطالعه حداقلی کتاب ایجاد کرده ایم که در مرحله اول ۲۵۰ جلد کتاب رایگان توزیع شد که قصد افزایش و گسترش این کار را داریم.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی و مدیریت حمل و نقل بناب با اشاره به معظل دربستی رانندگان تاکسی در شب هنگام ها در بناب، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات سازمان، شهرداری ها و سازمان اتوبوسرانی بناب، با کمبود تعداد بازرس در بناب روبرو هستیم.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف، پلاک خودرو را به شماره های بازرسی سازمان در بناب ۰۹۱۴۹۲۰۸۹۲۷ –  ۳۷۷۶۸۸۰۰- ۳۷۷۶۶۲۹۸ اعلام کنند.

داوودی در خصوص نظافت جایگاهها و  ایستگاه های تاکسی که مطالبه شهروندان بود، گفت: براساس وضعیت عمومی سازمان این مورد با مدت زمان  قرارداد محدود به بخش خصوصی و  با همین طرح ساده واگذار شده است، طرح جدیدی داریم که هیچگونه محدودیتی برای مغازه ها و همچینین آلودگی گرد و غبار را نخواهند داشت، که امیدواریم به زودی جایگزین کنیم.

وی در  پایان با اشاره به مشکل ایاب و ذهاب  شهروندان ساکن در شهرک ولی عصر(عج) بناب نیز گفت: اخیرا ۳ دستگاه اتوبوس و ۲ واحد آژانس به این شهرک فراهم کردیم، که در حال فعالیت و ارائه خدمات برای همشهریان عزیز این منطقه می باشند.

انتهای پیام/سعید نصیری/۹۵/۲۲۳۶۵