به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی صبح امروز در  جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان با اشاره به حادثه آتش سوزی در بناب از نبود امکانات آتش نشانی در بناب انتقاد کرد و گفت: برای ۸۰ هزار نفر جمعیت بناب واقعا این  امکانات و این تعداد دستگاه آتش نشانی قابل قبول نیست، باید از این […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج اللهی صبح امروز در  جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان با اشاره به حادثه آتش سوزی در بناب از نبود امکانات آتش نشانی در بناب انتقاد کرد و گفت: برای ۸۰ هزار نفر جمعیت بناب واقعا این  امکانات و این تعداد دستگاه آتش نشانی قابل قبول نیست، باید از این پس در جهت تکمیل امکانات و آموزش نیروهای آتشنشان به اطلاعات و راهکارهای به روز، حرکت داشته باشیم تا در مواقعی اضطراری راهکار لازم را پیدا کنیم.

فرج اللهی در ادامه به وقایع سالروز ۹دی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ انتخابات و اتفاقاتی که در کشور ایران رخ داد خوشایند نظام و مردم  نبود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بصیرت؛ یعنی آگاهی، هوشیاری و پیروی از مقام معظم رهبری، افزود: مردم آذربایجان در ۸دی  و مردم کل کشور در ۹ دی  وفاداری خود را به قانون و فرمایشات رهبری به نمایش گذاشتند.

فرماندار بناب از برگزاری همایش ۹ دی در بناب خبر داد و گفت: به همین مناسبت، مراسمی در روز چهارشنبه، روز گرامیداشت حماسه ۸دی در مکان مصلی بناب با سخنرانی حجت الاسلام جلیل زاده ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

فرج اللهی با بیان اینکه جوانان باید این صحنه ها را خالی نگذارند، تاکید کرد:  آحاد مختلف مردم، نهادها و ادارات  با حضور خود باید عشق خود را به نظام و انقلاب ثابت کنیم.

فرماندار بناب در بخش دیگر سخنان خود در خصوص ارتقا فرهنگ مطالعه در شهرستان گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت کتابخانه ها و آمار فروش روزنامه ها، زمان و آمار  مطالعه در بناب محدود است که یکی از آسیب های آن می تواند فضای مجازی باشد.

وی افزود:  مطالعه ای  که در کتاب، جزوه و روزنامه است هم کیفی بوده و هم آسیبی ندارد ولی فضای مجازی از نظر جسمی و روحی دارای زیان است.

رئیس شورای تامین شهرستان بناب ادامه داد: در سال گذشته توسط انجمن کتابخانه های عمومی ۶ ایستگاه سیار مطالعه کتاب در بیمارستان، بانک ملی، شهرداری، تامین اجتماعی  و در دانشگاهها راه اندازی کرده بودیم که  به نظر می رسد کافی نیست،  به همین علت  باید امکانات مطالعه را به بهترین نحو فراهم کنیم.

فرماندار بناب با اشاره به آسیب های اجتماعی آرایشگاهها و باشگاههای خصوصی، گفت: در برخی  آرایشگاهها به ویژه آرایشگاههای زنانه، رفتارهای دور  از شئون مردم اتفاق می افتد  که از مراجع ذیربط، اماکن عمومی، صنعت و معدن و ورزش و جوانان خواستارم که  نظارت کافی را در این رابطه داشته باشند.

فرج اللهی با بیان اینکه آرایشگاهی که مجوز لازم را نداشته باشد، طبیعی است نتایج خوبی نخواهد داشت، گفت: درخواست دارم تمامی آرایشگاهها توسط اماکن و صنعت و معدن رصد شده و آرایشگاه بدون مجوز را همان لحظه پلمپ کنند.

این مقام عالی دولت افزود: باید تمام آرایشگران از نظر بهداشت سلامت و صلاحیت مورد بازبینی و بررسی لازم قرار گیرند.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بناب نیز در ادامه این جلسه گفت: نه دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و نماد نفوذ ناپذیری ملت در برابر توطئه های دشمن نامگذاری گردیده و این  روز نه گفتن ملت ایران  به اصحاب فتنه بود که مردم در چنین روزی در محضر خداوند متعال عکس یادگاری گرفتند تا در آخرت نشان دهند پشت سر رهبر ایستادند.

 سرهنگ حیدری گفت:  روز ۹ دی خط قرمز ماست و در انتخاب تمام مدیران باید رعایت گردد.

وی با بیان اینکه ملت آذربایجان در ۸دی عشق خود را به رهبری نشان دادند، گفت: به همین مناسبت در روز  ۸دی مراسم پرشکوهی در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد که از آحاد مردم  به حضور پرشور دعوت می گردد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/سعید نصیری/۹۴/۷۵۹۲۵/۰۲