به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز نماینده بناب به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید شهرستان از پدر شهید حسن عابدفام دیدار کردند. ضیاءلله اعزازی در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه ۹فجر، گفت: حسن عابدفام و امثال آن بودند که باعث شدند این انقلاب و این کشور […]

به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز نماینده بناب به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید شهرستان از پدر شهید حسن عابدفام دیدار کردند.
ضیاءلله اعزازی در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه ۹فجر، گفت: حسن عابدفام و امثال آن بودند که باعث شدند این انقلاب و این کشور به پا خیزد.

وی ادامه داد: اگر رشادت های این عزیزان نبودند اکنون زیر بار ظلم و ستم بودیم.

گفتنی در ادامه با اهدای هدایایی از این پدر بزرگوار تجلیل شد.

شهید حسن عابدفام در هشتم آبان هزار سیصد و سی و هشت هجری شمسی در بناب متولد شد.

پس از گذارندن دوران نوجوانی و جوانی و همزمان با تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی در پایه دوم متوسطه در دبیرستان مجاهد و آغاز تظاهرات و راه پیمائی های مردمی، فعالیت های انقلابی و اجتماعی خود را شروع کرد.

وی تنها برادر سه خواهر و یگانه فرزند پسر خانواده بود؛ مردم انقلابی بناب در دو روز  متوالی در همین ایام دو قربانی تقدیم نظام اسلامی کرده بودند، در بعد از ظهر روز هفتم دی سال ۱۳۵۷ باز هم در اجتماعی با شکوه نفرت دینی خود را نسبت به رژیم ستمشاهی اعلام نمودند که در اثر تیراندازی مامورین دولتی شهید حسن عابدفام به عنوان سومین شهید شهرستان بناب به شهادت می رسد و پس از تشییع جنازه در گلشن امام حسن مجتبی –علیه السلام – به خاک سپرده می شود.

روحش شاد و یادش گرامی

 

انتهای پیام/امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱