حبیب اله حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب،  از تحت پوشش قرار دادن ۳ هزار و ۱۳۸ خانوار به کمیته امداد امام خمینی(ره) بناب خبر داد و گفت: در مجموع این نهاد در شهرستان بناب ۶ هزارو ۸۲ نفر عضو تحت پوشش دارد. وی با بیان اینکه ۲ هزار ۴۷۸ خانواده مستمری […]

حبیب اله حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب،  از تحت پوشش قرار دادن ۳ هزار و ۱۳۸ خانوار به کمیته امداد امام خمینی(ره) بناب خبر داد و گفت: در مجموع این نهاد در شهرستان بناب ۶ هزارو ۸۲ نفر عضو تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار ۴۷۸ خانواده مستمری دریافت می کنند، گفت: مردم باید از بابت کمکی که به این نهاد می کنند اطمینان داشته باشند، در این زمینه حاضریم کاملا هزینه صرف شده به مددجویان را تا ریال آخر شفاف سازی کنیم، تا برخی شبهه ها برطرف گردد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بناب تعداد بیمه شده ها را ۲ هزار و ۸۰۲ خانوار اعلام کرد و گفت: به بیمه شدگان خدمات درمانی و هزینه های دارویی پرداخت می شود، ۱۷ مرکز طرف قرارداد نیز به بیمه شدگان این نهاد خدمات ارائه می دهند.

این مقام و مسئول شهرستانی با بیان اینکه ۲۶۴ نفر نیز بیمه شده تامین اجتماعی داریم، گفت: از این تعداد ۱۰ نفر از مددجویانی که تحت پوشش این بیمه بودند بازنشست شده و هم اکنون مستمری تامین اجتماعی دریافت می کنند.

حیدری افزود: ۷۱۷ نفر تعداد دانش آموز، ۱۱۲ دانشجو و ۱۷۳ یتیم نیز تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند که در حد توان به این عزیزان نیز خدماتی ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ حامی ایتام در سیستم ما ثبت شده است،  گفت: هر حامی در حد توان خود به شماره حساب خود ایتام هزینه پرداخت می کند، که بیشترین آنها یکی از حامیانی است که هر ماه ۵ میلیون ریال از تهران به حساب یتیم مورد نظر خود واریز می کند.

رئیس کمیته  امداد امام خمینی (ره) بناب از راه اندازی طرح محسنین در بناب خبر داد و گفت: در این خصوص ۱۰۴ مورد پرونده ایجاد کرده ایم، که ۲۴۶ نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: خانواده هایی که در هزینه های تحصیلی فرزندان خود مشکل دارند و یا در هزینه های درمانی، جاری زندگی خود دچار مشکل هستند، در قالب طرح محسنین از آنها حمایت می شود.

حیدری از اهدای ۱۶۶ مورد کمک هزینه جهازیه عروس خبر داد و گفت: آماده ایم تا آخر سال نیز ۳۰ کمک هزینه جهیزیه دیگر به نوعروسان تحت پوشش اهدا کنیم.

رئیس کمیته  امداد امام خمینی (ره) بناب با بیان اینکه ۲۱۲ وام خودکفایی به میزان ۲۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است، گفت: ۳۶ مورد وام خودکفایی نیز از منابع داخلی کمیته امداد ۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال است که طی سال جاری پرداخت شده است.

وی در ادامه ارائه گزارش خود، گفت: به ۳۵۰ خانواده تحت پوشش وام قرض الحسنه به میزان ۳ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

این مقام و مسئول شهرستانی با اشاره به فعالیتهای عمرانی این نهاد در سال ۹۵، گفت: ۲۴ ساختمان مسکونی به مددجویان احداث شده که ۱۲ مورد شهری و ۱۲ مورد دیگر روستایی است، به این پروژه ها ۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال از محل دولتی و ۸۱۸ میلیون و ۲۱۵ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است.

حیدری با بیان اینکه تعداد ۳۲۴ خانواده طی سالجاری در دوره های آموزشی و ترتبیتی این نهاد شرکت کرده اند، افزود: این دوره های آموزشی و تربیتی هر هفته در کانون فرهنگی این مرکز برگزار می شود که طی ۱۱ ماهه گذشته ۳ هزار و ۱۴۰ نفر آموزش دیده اند.

رئیس کمیته  امداد امام خمینی (ره)، گفت: ۴۰ خانواده زندانی نیز به تعداد ۱۱۸ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی می باشند.

وی تاکید کرد: همه خدمات این نهاد هدفمند بوده و تا ریال آخر کمکهای مردمی که جمع آوری می شود، به نیازمندان واقعی جامعه پرداخت می شود.

حیدری با اشاره به ضرورت همکاری مردم خیر بناب با این نهاد، گفت: کارمندی در این مرکز پیدا نمی کنید که ماهانه حداقل ۱ میلیون ریال خودش به مددجویان پرداخت نکرده باشد، تاکید می کنیم که خود مردم بر فعالیتهای مت نظارت کنند؛ فلذا باید مطمئن باشید که کمکهای مردم به هدف خود می رسد.

 رئیس کمیته  امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: هر چند این مستمری جوابگوی نیاز تحت پوششین این نهاد نیست، اما با توجه به کمبود منابع مالی در حد توان به خانواده های بی بضاعت رسیدگی می شود.

این مقام مسئول در بناب با اشاره به اینکه حدود ۷ درصد مردم بناب از قشر ضعیف جامعه هستند، گفت: شاید با احتساب آمار نهادهای حمایتی دیگر همچون بهزیستی این رقم بالاتر نیز باشد.

وی ضمن قدردانی از رسانه خبری انعکاس بناب بابت اطلاع رسانی های به موقع و شفاف، گفت: از مردم خیر بناب خواهشمندیم دست کمیته امداد را بگیرند، هرچند همیشه همراه ما بودند اما واقعا نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم، تا اینکه بهتر بتوانیم به نیازمندان خدمات ارائه دهیم.

حیدری با اشاره به نحوه کمک رسانی مردم به این نهاد، گفت: مردم عزیز می توانند یا به صورت حضوری و یا به طریق شماره گیری سامانه پرداخت آنی #۸۸۷۷*۱*۴۱*  مبلغ مورد نظر خود را پرداخت کنند، و یا با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۱۲۷۴ هم می توانند اقدام کنند.

 رئیس کمیته  امداد امام خمینی (ره) در خاتمه افزود: در هفته احسان و نیکوکاری که تا ۲۰ اسفند ادامه دارد، مردم عزیز می توانند هدایای خود را به مراکز مورد نظر در مرکز شهر اهدا کرده و یا روز جمعه همزمان با نماز جمعه هدایای خود را به صندوق صدقات بیاندازند.

انتهای پیام/ش