به گزارش انعکاس بناب، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب در پی بازدید نماینده بناب از این مجتمع، گفت: در دوره مدیریت جدید تلاش بر این است که مجتمع را مجدداً احیاء کنیم و به شرایط سابق خود برگردانیم. محمدرضا ادریسی افزود: متأسفانه در سال های اخیر این مجتمع بنا به دلایل […]

به گزارش انعکاس بناب، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب در پی بازدید نماینده بناب از این مجتمع، گفت: در دوره مدیریت جدید تلاش بر این است که مجتمع را مجدداً احیاء کنیم و به شرایط سابق خود برگردانیم.

محمدرضا ادریسی افزود: متأسفانه در سال های اخیر این مجتمع بنا به دلایل مختلفی با رکود مواجه شده و در این اوضاع حاکم متأسفانه این مجتمع سهم بازار خود را در کشور از دست داده است.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد صنعت بناب در صدد است بر اساس نیاز بازار اقدام به تولید کند؛ تصریح کرد: در کنار اجرای این سیاست قصد داریم ظرفیت فروش تولیدات خود را در حد توان افزایش دهیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تأکید کرد: اگر بتوانیم بازار فروش را احیاء کنیم به تبع آن تولید خود را نیز افزایش خواهیم داد.

ادریسی در ادامه سخنان خود این اطمینان را به مسئولان و مردم بناب داد که مجتمع فولاد صنعت بناب را احیاء و به حالت قبلی خود برگردانند.

وی سپس با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری بنام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهارکرد: قطعاً فرمایشات معظم له را آویزه گوش خود قرار خواهیم داد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد در کنار حل مشکلات این مجتمع در بخش های مختلف مشکلات بخش کارگری مجتمع را نیز حل کنیم و خوشبختانه امروز تمام مطالبات کارگران پرداخت شده و بدهی خاصی به بیرون نداریم.

مهندس ادریسی همچنین ضمن تأکید مدیریت جدید بر حمایت از نیروها و پرسنل شاغل در مجموعه گفت: تاکنون تشویق و تنبه در این مجموعه جایگاهی نداشته است لذا بزودی کمیته انضباطی را جهت نظم بخشی بیشتر به مجموعه و افزایش کارآیی پرسنل در این مجموعه راه اندازی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مسولان شهرستان علی الخصوص فرماندار بناب در خصوص پیگیری و حل مشکلات مجتمع از عدم همکاری مسئولان شرکت گاز شهرستان با این مجتمع انتقاد کرد و گفت: وقتی مجتمع را تحویل گرفتیم بدون هرگونه اخطار قبلی مسئولان شرکت گاز طی دو نوبت نسبت به قطع گاز این مجتمع اقدام کردند که در نوع خود سنگ اندازی در امر تولید است.

روشن رنجبرصباغ افزود: علیرغم اینکه ۳۰ درصد از معوقات مجتمع به شرکت گاز به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان به اداره گاز پرداخت شده بود ولی مسئولان شرکت گاز همکاری مناسبی با این مجتمع نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته این مجتمع با ۹ درصد ظرفیت تولید خود مشغول به کار بود که ظرف ۳ ماه گذشته توانستیم ظرفیت تولید در این مجتمع را به ۲۰ درصد ظرفیت افزایش دهیم.

به گفته قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب، این مجتمع در سال های ۸۹ و ۸۸ با تمام ظرفیت خود کار می کرد ولی در شرایط فعلی به جهت رکود حاکم بر بازار و افزوده شدن رقبای جدید در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حداقل ۷۰ درصد خطوط این مجتمع را فعال کنیم و قدم های لازم در این خصوص برداشته شده است.

رنجبرصباغ سپس بزرگترین دغدغه مسئولان مجتمع فولاد صنعت بناب را بازگرداندن اعتبار و وجهه قبلی خود به این مجتمع اعلام کرد و افزود: هم اکنون ظرفیت تولید در حد ۲۰ درصد ظرفیت است که هدف ما درآخر سه ماهه ابتدای سال رساندن ظرفیت تولید به۳۰درصد است.

وی همچنین با بیان اینکه ۷ واحد نورد و ۲ واحد ذوب در مجتمع فولاد صنعت بناب فعال هستند؛ تصریح کرد: سعی و تلاش همکاران بر این است با برطرف شدن مشکل رکود در کشور ظرفیت تولید را بالای ۸۰ درصد برسانیم و در ادامه همکارانی که در گذشتهبه هر عنوان از این مجموعه تعدیل شدند بتوانیم مجدداً آن ها را دعوت به کار نموده و در حد امکان بتوانیم به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال جام عمل بپوشانیم.

این گزارش می افزاید، معاون مالی و توسعه منابع انسانی و عضو هیأت مدیره مجتمع فولاد بناب نیز در ادامه این نشست از توجه هیأت مدیره جدید شرکت به مسائل رفاهی پرسنل شرکت خبرداد و گفت: نبود صندوق بیمه تکمیلی یکی از دغدغه های اصلی پرسنل مجموعه بود که همکاران شدیداً از این ناحیه رنج می بردند و توانستیم با سرمایه خود همکاران نسبت به راه اندازی صندوق بیمه تکمیلی کارکنان اقدام کنیم.

قهرمان صمدی همچنین از راه اندازی صندوق رفاه کارکنان در مجتمع فولاد صنعت بناب خبرداد و افزود: در مدت ۳ ماه گذشته علیرغم اینکه هیچ منابع مالی به مجموعه تزریق نشده است ولی توانستیم با مدیریت در بخش رفاهی پرسنل قدم های ارزنده ای برداریم و در سطح بازار نیز تا حدود زیادی توانسته ایم اعتبار از دست رفته این مجموعه را بازگردانیم.

گفتنی است، مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شرکت بزرگ فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد با هدف تولید محصولات فولادی تشکیل شده است.

این مجتمع فعالیت خود را در چندین فاز از اواخر سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در شهرک صنعتی بناب با امکانات زیربنابی لازم آغاز کرد.

ظرفیت اسمی نورد مجتمع ۵.۲ میلیون تن در قالب ۷ خط نورد و ظرفیت اسمی ذوب ۶۰۰ هزار تن در قالب ۲ واحد ذوب در سال است.

مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان بزرگ ترین واحد تولیدکننده بخش خصوصی در کشور دارنده نشان عالی کیفیت و ارائه کننده سبد کامل محصولات فولادی شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و محصولات آلیاژی است.