جعفرصادق قلی پور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به اقدامات گروه امدادی بناب در حادثه سیل آذربایجان، گفت: جمعیت هلال احمر بناب در حادثه سیل اخیر در استان نقش موثری را ایفا کرد. به گفته رئیس هلال احمر بناب در اولین ساعات وقوع سیل ۲ گروه از نیروهای این سازمان […]

جعفرصادق قلی پور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به اقدامات گروه امدادی بناب در حادثه سیل آذربایجان، گفت: جمعیت هلال احمر بناب در حادثه سیل اخیر در استان نقش موثری را ایفا کرد.

به گفته رئیس هلال احمر بناب در اولین ساعات وقوع سیل ۲ گروه از نیروهای این سازمان به همراه تجهیزات کامل به مناطق سیل زده عجب شیر اعزام شدند و در امداد رسانی به افراد سیل زده بسیار فعال ظاهر شدند بطوری که سه تن از اجساد سیل زده را این ۲ گروه کشف کردند.

وی در پاسخ در مورد وضیعت تجهیزات هلال احمر بناب گفت: کمبودها همیشه وجود دارد، بسته به نوع حادثه امکانات تخصصی جهت امداد رسانی متفاوت است که در سطح استان کمبودهای در این زمینه مشاهده می شود اما مهمترین موضوع این است که هلال احمر هر شهر چگونه بتواند از تجهیزات به نحو احسن استفاده و در نگهداری آنها دقت لازم را داشته باشد.

قلی پور در مورد میزان آموزش شهروندان در مقابله با حوادث طبیعی، اذعان کرد: از زمانی که بنده به عنوان ریاست هلال احمر شهرستان منصوب شدم بیشترین تلاش و فعالیتم را صرف آموزش گذاشته ام زیرا معتقدم آموزش افراد در مقابله با حوادث بسیار حیاتی است و امیدوارم آموزش در سطح شهرستان گسترش پیدا کند.

رئیس هلال احمر شهرستان بناب همچنین از اجرای طرح خادم در بناب خبر داد و گفت: از اواخر سال ۹۵ طرحی بنام خادم به منظور آموزش مردم در مقابله با حوادث طبیعی شروع شده است که مزیت این طرح آموزش مستقیم به تمامی خانواده ها می باشد که در سازمان هلال احمر شهرستان با جدیت در حال پیگری و تحقیق است و انشااله امیدوارم در آینده ای نزدیک این طرح عملیاتی شود.

قلی پور خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های این سازمان در زمینه آموزش حضور در تجمعاتی نظیر مساجد، همایش ها و مراسم های عمومی است که کارشناسان ما به صورت فعال در این تجمعات حضور پیدا می کنند.

وی همچنین از تمامی افراد، ارگانهای دولتی، غیر دولتی  و مدارس خواهش کرد مسئله آموزش در مقابله با حوادث طبیعی را جدی بگیرند، هلال احمر آماده است با تمامی امکانات و مربیان مجرب جهت آموزش، همکاریهای لازم را داشته باشد و تمامی افراد برای آموزش های تخصصی رایگان میتوانند به این سازمان مراجعه کنند.

این مقام همچنین در مورد توانایی نیروهای شهرستان در مواجهه با حوادث از آمادگی و مهارتهای بالای نیروهای خود خبر داد و افزود: ما جزو معدود شهرستان هایی هستیم که نه تنها ریزش نیرو نداشتم بلکه کادر امداد و خدمات رسانی خود را تقویت کرده ایم.

ریاست سازمان هلال احمر بناب در خاتمه ضمن تشکر از نماینده مجلس شورای اسلامی شهر، فرمانداری و سایر نهادها و افرادی که به این سازمان در خدمت رسانی کمک می کنند از مردم خواست که در هنگام حوادث طبیعی اولأ خونسردی خود را حفظ کرده و ثانیأ از تجمع در مکان حادثه خیز جدأ دوری کنند.

گفتنی است در سیل اخیر آذربایجان شرقی، اکیپ های امدادی از شهرستان بناب، اعم از نیروهای هلال احمر و بسیج به صورت خوبی ظاهر شده و همچنان در آن منطقه در حال خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ داود زیبائی