به گزارش انعکاس بناب به بهانه قرار گرفتن در هفته معلم و برگزاری جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز مصاحبه ای با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب ترتیب دادیم که در ادامه توجه شما رو به این مصاحبه تفصیلی جلب می نماییم. انعکاس بناب: آقای اسدزاده در ابتدا بدون مقدمه بفرمایید، با توجه به […]

به گزارش انعکاس بناب به بهانه قرار گرفتن در هفته معلم و برگزاری جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز مصاحبه ای با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب ترتیب دادیم که در ادامه توجه شما رو به این مصاحبه تفصیلی جلب می نماییم.

انعکاس بناب: آقای اسدزاده در ابتدا بدون مقدمه بفرمایید، با توجه به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان عملکرد و سطح رضایت از اداره آموزش و پرورش بناب در این جشنواره به چه میزانی بود؟

 اسدزاده: در ابتدا از همت وپشتکار خیرین مدرسه ساز تشکر می کنیم که خیرین بزرگوار همیشه در کنار آموزش وپرورش یاریگر این نهاد عظیم فرهنگی در تمامی زمینه ها هستند و در ساخت و ساز، نوسازی مدارس وکمک به دانش آموزان بی بضاعت همواره پیشتاز بوده اند.

استان آذربایجان شرقی همواره در جذب مشارکت خیرین محترم مدرسه ساز در سطح کشور مقام نخست را داشته و بناب نیز در این خصوص در استان پیشتاز بوده است و امسال نیز در جشنواره نوزدهم که با شکوه تمام برگزار گردید این جایگاه کماکان حفظ شده است، این در حالی است که میزان تعهدات تحقق یافته خیران در شهرستان بناب بیشتر از اعتبارات تخصیص یافته دولتی است و این امر نشان دهنده اهمیت حضور و مشارکت خیران در امر مدرسه سازی است. لازم به یاد آوری است که اتمام پروژه های نیمه تمام  و نوسازی مدارس فرسوده بدلیل کمبود اعتبارات دولتی در اولویت آموزش وپرورش قرار دارد.

چرا که آموزش و پرورش برای برخی از پروژهای نیمه تمام مشارکتی که ۵۰درصد سهم تعهد خیرین محترم و بقیه متعلق به دولت است مشکل تامین اعتبار و اتمام پروژه را دارد که انتظار می رود با بهبود وضعیت مالی دولت این پروژه ها به اتمام برسد تا بیش از این خیرین محترم مدرسه ساز بعد از اتمام سهم خیر منتظر تحقق سهم دولت نباشند.

البته دولت محترم خدمتگذار در این راستا در طول سه سال اخیر دو مدرسه ۱۲کلاسه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث، تجهیز  و افتتاح نموده است و ۳ مدرسه دیگر با اعتباری بالغ بر۱۵ میلیارد ریال مقاوم سازی وتکمیل نموده است و مرکز رفاهی فرهنگیان شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل شدن می باشد و یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال  از محل اعتبارات استانی و یک مدرسه شش کلاسه دیگر نیز از محل اعتبارات استانی سکونت گاههای غیر رسمی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  با حمایت و پیگیری های فرماندار محترم، ابلاغ اعتبار شده و در حال طی مراحل قانونی تخصیص اعتبار می باشد.

انعکاس بناب: عده ای در محافل عمومی مدعی هستند که فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان کم رنگ شده است، آیا این موضوع صحت دارد؟

اسدزاده: اولا با توجه به اینکه در اسفندماه ۹۵ مدت زمان قانونی هیات مدیره این مجمع به اتمام رسیده است لذا این عزیزان می بایست در مهلت مقرر قانونی یعنی در اسفند ماه گذشته نسبت به برگزاری انتخابات هیات مدیره اقدام می کردند که تا بحال این مهم اتفاق نیفتاده است .

ثانیا  اعضای هیئت مدیره فعلا هیچ تغییری نکرده است و ما امیدواریم که اهداف و نیات این بزرگواران تحت تاثیر اتفاقات و فعالیتهای جانبی؛ نظیر مسائل اجتماعی و سیاسی قرار نگیرد تا بتوانند به خدمات خود در امر مدرسه سازی ادامه داده و همچنان در این راستا مثمر ثمر واقع بشوند.

انعکاس بناب: بیان کردید که اولویت آموزش و پرورش اتمام پروژه های نیمه تمام است، با توجه به وضعیت موجود آیا اداره آموزش و پرورش بناب خود فعالیتی در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام و مدرسه سازی دارد یا خیر؟

اسدزاده: بلی، با حمایت و پیگیریهای موثر فرماندار و نماینده محترم مجموعه ی آموزش و پرورش با قدرت هرچه تمام تر مشغول فعالیت در عرصه جذب و شناسایی خیرین محترم مدرسه ساز از یک طرف و جذب اعتبارات دولتی از طرف دیگر می باشد.

 شتاب مدرسه  سازی نه تنها کمتر نشده بلکه با سرعت تمام در حال پیگیری است والحمد الله اکثر پروژه ها فعال هستند، ضمناً پروژه هایی که از قبل راکد مانده بود عملیات اجرایی و احداث آنها شروع شده است.

مجموعه ی آموزش و پرورش بناب از مهرماه ۹۵ موفق به اخذ تعهدات، مدرسه ۱۲ کلاسه ۱۰۰درصد خیرساز آقای خیالی با تعهد ۱۷ میلیارد ریال، مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی اهالی روستای زوارق با تعهد مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مدرسه ۳ کلاسه روستای قره زکی توسط بانوان و همکاران خیر فرهنگی با تعهد مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سالن چند منظوره مدرسه شاهد شهید بهشتی با تعهد مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت با تعهد مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مدرسه ۴ کلاسه بنیاد برکت با تعهد مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، افزایش تعهد موسسه نیکان کاوه در احداث مدرسه ۱۲ کلاسه از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد واقع در اول خیابان لاله و افزایش تعهد همین موسسه در احداث هنرستان ۱۸ کلاسه از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد واقع در جنب دانشگاه آزاد اسلامی بناب، شده است؛ که تنها در دو مورد اخیر بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، خیر محترم تعهد نموده است.

انعکاس بناب: چرا تابحال این پروژه ها را اعلام نکرداید؟

کار خیرین معامله با خدا و باقیات صالحات است و فعالیت و تلاش مجموعه آموزش و پرورش نیز در امتداد نیات خیرین محترم مدرسه ساز برای خدا و خدمت به خلق خداست در ضمن ما قصد دیگری نداریم.

انعکاس بناب: برخی از افراد در محافل مختلف اعلام می کنند که تا سال ۹۵ مبلغ ۱۸۰ یا ۲۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی از خیرین محترم جذب نموده اند آیا این موضوع صحت دارد؟

متاسفانه این آمار و ارقام را من نیز روزی چند بار می شنوم که صحت نداشته و دور از واقعیت است در حالیکه برابر اسناد و مدارک موجود تعهدات تحقق یافته قریب به ۸۵ میلیارد ریال می باشد، لذا آموزش و پرورش بیش از این مقدار را تایید نمی کند و این موضوع را خود همان عزیزانی که ادعا می کنند باید جوابگو باشند و همانطور که شما نیز اشاره کردید این آمار و ارقام صرفاً ادعا بوده و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و انتظار می رود بعد از این سروران ارجمند در اعلام گزارش و احصاء عملکرد و برنامه های خود برای مردم صادق بوده و از اعتماد مردم سوء استفاده نکنند و در افکار عمومی توقع بیجا ایجاد نکنند فلذا بفرض محال اگر این مبلغ ادعایی تحقق یافته است باید شفاف سازی شود که در کجا هزینه گردیده است.

به عنوان نمونه با ۹۰ میلیون ریال اقدام به کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه نموده اند که در اعلام گزارش برای عموم و مراجع ذیربط ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند و چندین مورد نظیر این که نزدیک به ۳ سال است همان پروژها راکد است و اخیرا با پیگیری وحمایت فرماندار محترم و مجموعه آموزش وپرورش در حال شروع عملیات احداث هستند در حالیکه با احتساب همین پروژهای راکد باز هم تعهدات جذب شده با مبالغ ادعایی دوستان فاصله ی  فاحشی دارد.

در آخر از مردم خیر و فرهنگ دوست شهرستان، خیرین بزرگوار و نیک اندیش مدرسه ساز، مجمع خیرین مدرسه ساز علی الخصوص فرماندار عالیقدر و تلاشگر شهرستان و نماینده محترم و دلسوز از طرف مجموعه عظیم فرهنگیان تشکر و قدردانی می نماییم که در تمامی مسایل آموزشی، پرورشی و عمرانی آموزش و پرورش از هیچ حمایتی دریغ نکرده اند.

النهایه از تمامی عزیزان انتظار می رود جهت تحقق مشارکت حداکثری در این امر خداپسندانه و تعطیل ناپذیر کماکان موجبات ترغیب و تشویق تمام خیرین گرامی را فراهم سازند.

انتهای پیام/داود زیبائی