به گزارش انعکاس بناب، به بهانه فرا رسیدن هفته معلم، گفتگویی را با یکی از دبیران نمونه شهرستان بناب آقای احد حسین زاده ترتیب دادیم، که در ادامه توجه شما را به این مصاحبه کوتاه و مختصر جلب می نماییم: احد حسین زاده متولد ۱۳۵۰ در شهرستان بناب چشم به جهان گشود، وی هم اکنون […]

به گزارش انعکاس بناب، به بهانه فرا رسیدن هفته معلم، گفتگویی را با یکی از دبیران نمونه شهرستان بناب آقای احد حسین زاده ترتیب دادیم، که در ادامه توجه شما را به این مصاحبه کوتاه و مختصر جلب می نماییم:

احد حسین زاده متولد ۱۳۵۰ در شهرستان بناب چشم به جهان گشود، وی هم اکنون دبیر فیزیک است و تحصیلات خود را تا کارشناسی ارشد در رشته ریاضی ادامه داده است.

حسین زاده ۲۵ سال سابقه کاری دارد و در مقطع متوسطه تدریس می کند.

انعکاس بناب: معیارهای یک معلم نمونه از دیدگاه شما چیست؟

حسین زاده: در درجه اول صداقت و بعد وجدان کاری؛ و از همه مهمتر عشق و علاقه به کار است. نباید به شغل معلمی به عنوان منبع درآمد توجه کرد، باید همه دانش آموزان را به عنوان فرزند خود دانست و بین آنان تبعیض قائل نشد، علم معلم باید به روز و به سوالات نهائی و کنکور آشنا باشد و بتواند کلاسی با طراوت را برای خود و دانش آموزان فراهم کند.

انعکاس بناب: در خودتان چه نقاط ضعفی را می بینید که باید مرتفع گردد؟

حسین زاده: اوایل شروع بکار معلمی از برخی رفتارهای دانش آموزان زود عصبانی می شدم ولی متوجه شدم که در معلمی صبر و حوصله لازمه اول است چون دانش آموزان دارای سن کم میباشند، و خدا رو شکر الان نسبت به سال های قبل با حوصله تر شده ام و به هر چیزی عکس العمل نشان نمی دهم.

انعکاس بناب: از اولین روزهای تدریس خود چه خاطره ای دارید؟

حسین زاده: اولین روزهای خدمت خود را از ملکان در سال ۷۵ شروع کردم، آن زمان مدارس از ۱۵ شهریور شروع بکار میکردند. یادمه چون پانزدهم و شانزدهم ۵شنبه و جمعه بود کلاس ها از شنبه هفدهم ماه شروع شد وجالب این بود که درطول هفته اول تنها ۳ تا از دانش آموزان در کلاس حاضر بودند که یکی از آن سه نفر هم اکنون در کتابخانه مرکزی بناب مشغول بکار میباشد.

انعکاس بناب: اولین بار کجا و در چه مقطعی مشغول به تحصیل شدید؟

اولین بار در ملکان، مقطع متوسطه در سال اول در دبیرستان های امام خمینی(ره) و امام حسین(ع) مشغول به تحصیل شدم.

انعکاس بناب: شیرین ترین خاطره خود از دوران تحصیل چه بود؟

شیرین ترین خاطره من مربوط به ۷ یا ۸ سال قبل بر میگردد که در نمونه ولیعصر بودم یک روز که از دفتر خارج میشدم همکارانم به من گفتند که اولیای یکی از دانش آموزان با شما کار دارد، هنگامی که رفتم با مادر یکی از دانش آموزان پیش دانشگاهی (اجازه بدهید اسم این دانش آموز را نگوییم) به من گفت: پسرم در کنکور موفق نشده است و درس را رها و به صنعت و کار آزاد روی آورده است و من دوست دارم او ادامه تحصیل بدهد.

تصمیم گرفتم بهش کمک کنم، شماره تلفن را از مادرش گرفتم و در کتابخانه بناب باهاش قرار گذاشتم. بهش توضیح دادم که تو دارای استعداد بالایی هستی و می توانی در کنکور بعدی موفق بشی. خلاصه او با تلاش در کنکور سال بعد شرکت و در دانشگاه تهران رشته تربیت بدنی قبول شد.

بعد از چند سال مادرش در جلوی بانک مرا دید گفت پسرم در کنکور کارشناسی ارشد رتبه ۱۱ را کسب کرده است. مدتی گذشت تا دو سال پیش به من زنگ زد و گفت دکتری تربیت بدنی قبول شده است. واقعا این شیرین ترین قسمت معلمی من تا بحال بوده که توانستم به یک دانش آموز بی انگیزه کمک کنم که الان برای خود و جامعه فردی مفید شده است.

انعکاس بناب:مولفه های یک انسان خوب و نمونه از دیدگاه شما چیست؟

از دیدگاه من کسی که بین دیگران فرق نگذارد و همه مردم را به یک چشم ببیند انسان نمونه است.

انعکاس بناب: آیا از آموزش و پرورش بناب بخصوص شخص آقای اسدزاده راضی هستید؟ از حقوقتان چطور؟

بله من از آموزش و پرورش بناب و آقای اسدزاده واقعا راضی هستم ایشان فرد پرتلاش هستند، و در مورد حقوق من به شخصه آدم مادی گرایی نیستم و با اینکه از نظر مالی وضیعت متوسطی دارم از حقوق آموزش و پرورش راضی هستم و خدا رو شکر می کنم.

انعکاس بناب: به نظر شما چرا از بین این همه معلم در شهرستان، آموزش و پرورش شما را به عنوان معلم نمونه انتخاب کرد؟

از آقای اسدزاده تشکر میکنم چون ایشون آدم با انصافی هستد و همیشه با صداقت صحبت می کنند و از ایشان بخاطره انتخاب بنده به عنوان معلم نمونه تشکر می کنم.

انعکاس بناب: آیا مردم در کوچه و خیابان از شما بابت تلاشتان در تربیت و آموزش فرزندانشان از شما تشکر می کنند؟

مردم همیشه با لطف با من برخورد کرده اند و به نیکی از من یاد کرده اند و همیشه به تمام معلمان احترام گذاشته اند.

انعکاس بناب: آیا با مردم بناب حرف برای گفتن دارید؟

از همشریان عزیز می خواهم که به امر آموزش بیشتر بها بدهند بخصوص که آموزش پرورش بناب در دو امر خیرین مدرسه ساز و راه اندازی مجمع خیرین حمایت از دانش آموزان بی بضاعت بسیار خوب کار کرده است و از همه مردم بناب می خواهم در این دو زمینه یار وکمک رسان به آموزش و پرورش باشند.

انعکاس بناب: در آخر چند کلمه می گوئیم و شما اولین چیزی که به ذهنتان رسید را بصورت کوتاه بیان کنید.

کتاب: من یار مهربانم

دانش آموز: دوست

بابا نان داد: اول ابتدایی

مدرسه: خانه دوم

فرزند خوب و صالح: نعمت

کلاس اول: آغاز علم

پشتکار و تلاش: موفقیت

کباب بناب: برند بناب

عاقبت معلمی: شخصیت

 بناب: زادگاه

ایران: وطن

انعکاس بناب: تقدیر و تشکر می کنم

اسدزاده: انسان با مرام

حسین زاده: بعد از کمی لبخند: هیچی نمی گویم.

انتهای پیام/د.ز