به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ عمران دوستی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بناب در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی بناب، به اهداف دشمن در اولین روزهای جنگ اشاره کرد و گفت: در اولین روزهای جنگ دشمن با آمادگی ذهنی، برنامه کامل و با تجهیزات کامل و فوق پیشرفته و با حمایت اکثر کشورهای دنیا […]

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ عمران دوستی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بناب در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی بناب، به اهداف دشمن در اولین روزهای جنگ اشاره کرد و گفت: در اولین روزهای جنگ دشمن با آمادگی ذهنی، برنامه کامل و با تجهیزات کامل و فوق پیشرفته و با حمایت اکثر کشورهای دنیا به این خاک تجاوز کرد، دشمن و صدام این عقیده را داشتند که ایران را چند روزه به اشغال خود در بیاورند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بناب در مورد فتح خرمشهر گفت: دشمن قصد داشت این شهر را چند ساعته اشغال کند و بعد از آن به سایر شهر ها نفوذ کند، اما با پایداری و مقاومت جانانه مردم مواجه شد و طی ۳۵ روز با رهنمودهای امام خمینی(ره) توانستند این شهر را از چنگ دشمن در بیاورند.

این فرمانده سپاه به حال احوال سیاسی آن روزهای کشور اشاره کرد و گفت: در روزهای اوایل انقلاب بودیم، کشور دشمنان داخلی و خارجی متعددی داشت و آنها که احساس می کرد در این شرایط می تواند راحتر این کشور را اشغال کند با تمام تجهیزات و هواپیماهای مدرن به ایران حمله کرد ولی از غیرت و پایداری این مردم بی خبر بود، مردم با شجاعت تمام و راهنمایی رهبر خود توانستند جلوی دشمنان این کشور و انقلاب ایستادگی کنند، تا هم اکنون ایرانی امن، پایدار و قدرتمند داشته باشیم.

سرهنگ دوستی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس مردم برنده اصلی صحنه بودند، تاکید کرد: در این جنگ عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا رزمندگان اسلام به پیروزی برسند که از جمله می توان به سیاست های درست حضرت امام(ره)، تعیین راهبرد جنگ تاپیروزی، ایجاد یک قدرت نظامی جدید و مناسب از طریق نیروهای داوطلب بسیجی توسط سپاه و همکاری و هماهنگی ارتش و سپاه اشاره کرد. هرچند عواملی مانند صداقت و معنویت و ایمان نیز حرف اول را می زد.

وی در پایان از تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و مسئولان که در این مراسم شرکت کردند، تشکر و قدر دانی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم به خانواده های معظم شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان این عملیات لوح تقدیر و هدایایی تقدیم گردید.

انتهای پیام/ش