ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرحهای بیابانزایی دریاچه ارومیه در منطقه قره قشلاق بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب ضمن ابراز رضایت از طرح جامع مقابله با بیابانزایی اطرف دریاچه ارومیه گفت: اجرای این گونه طرح در این مناطق بسیار ضروری است چرا که […]

ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرحهای بیابانزایی دریاچه ارومیه در منطقه قره قشلاق بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب ضمن ابراز رضایت از طرح جامع مقابله با بیابانزایی اطرف دریاچه ارومیه گفت: اجرای این گونه طرح در این مناطق بسیار ضروری است چرا که پس از خشک شدن دریاچه ارومیه گرد و غبار و ریزگردهای حاصل از آن قطعا برای سلامتی مردم بسیار مضر خواهد بود.

نماینده مردم بناب در مورد این طرح گفت: این طرح با هدف بیابان زدایی در حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه قره قشلاق با کاشت بوته قره داغ به تعداد ۶۰ هزار اصله که سازگاری بسیار مناسبی با خاک شور این منطقه دارد شروع شده است که با همت تمام مسئولان و تلاش پیمانکار این طرح امیدواریم کار کشت این بوته ها به زودی به اتمام برسد.

اعزازی در ادامه افزود: وظیفه دولت و مسئولان این است که نگاه ویژه ای به گسترش این گونه پروژه ها و طرح ها  داشته باشند ولی از سویی نگهداری و حفاظت از این گونه طرحها بدون همکاری و همت تمامی مردم بخصوص اهالی اطراف دریاچه ارومیه امکان پذیر نیست، بنابراین از تمام مردم و اهالی عزیز این مناطق انتظار می رود در نگهداری از این طرح ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به هوای نامناسب منطقه خوزستان و گرد و خاک آن، افزود: اگر هم اکنون از شوره زارهای بیابانی این دریاچه جلوگیری نشود، همان اتفاق خوزستان برای شهرهای اطراف این دریاچه به خصوص برای شهرستان بناب نیز خواهد افتاد.

نماینده بناب از مسئولان شهرستان خواست تا اهمیت این طرحها را به مردم برسانند تا آنها هم در حد توان در این زمینه تلاش کنند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن تشکر از فعالیت ها و تلاش های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در اجرای این گونه پروژه ها گفت: این اداره از مدت ها قبل با تمام تلاش و امکانات خود برای بهبود شرایط مناطق اطراف دریاچه و جلوگیری از ورود ریزگرده ها به داخل شهرستان کارهای خوبی را انجام داده است، بنده نیز تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا امکانات و تسهیلات بیشتری را برای حمایت از این طرح ها دریافت کنم.

اعزازی در خاتمه تاکید کرد: تمام مسئولان استان و شهرستان باید از تمام امکانات موجود برای گسترش طرحهای بیابان زایی مناطق اطراف دریاچه ارومیه استفاده کنند.

انتهای پیام/ش