به گزارش انعکاس بناب، در راستای پیگیری مشکلات مردم از طریق رسانه مردمی انعکاس، ناظران شبکه بهداشت و شهرداری از محله کوی رسالت بازدید کرده و به متخلفان بهداشتی اخطاریه دادند. جای جای محله کوی رسالت  را که نگاه کنی تلی از زباله و جوب های پر از لجن و زباله را می بینی که […]

به گزارش انعکاس بناب، در راستای پیگیری مشکلات مردم از طریق رسانه مردمی انعکاس، ناظران شبکه بهداشت و شهرداری از محله کوی رسالت بازدید کرده و به متخلفان بهداشتی اخطاریه دادند.

جای جای محله کوی رسالت  را که نگاه کنی تلی از زباله و جوب های پر از لجن و زباله را می بینی که با ورود آب فاضلاب برخی از منازل به داخل جوب آب باعث ایجاد بوی نامطبوع و محل جمع شدن انواع حشرات موذی و کرم ها شده و تهدیدی اساسی برای سلامت مردم به شمار می رود.

اهالی این محله از شهرداری به علت عدم ارائه خدمات بیشتر، نظافت جوب های آب و خالی کردن دیر به دیر سطل های زباله بسیار گلایه مند بودند و بارها با مامورانی که از طرف شهرداری جهت نظافت جوب ها به این محل می آیند درگیر شده اند و علت این کار را ریختن لجن های جوب های آب  به کنار آنها و ایجاد بوی نامطبوع توسط مأمورین شهرداری عنوان می کردند.

مرتضی موسی زاده کارشناس و مأمور ناظر از طرف شهرداری در این زمینه گفت: شهرداری بناب با وجود کمبود تجهیزات و پرسنل با تمام توان خود و به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به تمام نقاط شهرستان می باشد و مردم عزیز باید بدانند که شهرداری تنها با ۴ خودروی میکانیزه خود بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری زباله ها بر طبق الویت بندی مناطق می باشد.

مشکلات اساسی این محله، شبکه فاضلاب است، اداره آب و فاضلاب قسمت هایی از این محله را مجهز به فاضلاب شهری کرده اما قسمت هایی از محله باقی مانده، برخی ساکنین نیز به علت عدم توان مالی در جهت پرداخت هزینه امتیاز فاضلاب هنوز موفق به اتصال لوله فاضلاب منازل خود به لوله مرکزی را ندارند و در نتیجه فاضلاب آب حمام و آشپزخانه خود را به جوب آب رها می کنند.

اکثر مردم این محل در گفتگو با مأمور بهداشت و خبرنگار انعکاس از عدم توان مالی برای پرداخت حدود ۲۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی به حساب اداره آب و فاضلاب خبر می دادند و از عدم همکاری اداره آب و فاضلاب در کم کردن مقدار مبلغ اولیه و اقساط گلایه داشتند از همین رو آقای محمد افشانی یکی از اهالی این محل صبح امروز با حضور در اداره آب وفضلاب از مبلغ دریافتی ۵ میلیون ریال وجه اولیه و اقساط ماهانه ۲ میلیون ریالی در ماه خبر می داد.

در پایان امیدواریم مشکل این محل با همکاری اهالی این محله و مسئولان بخصوص اداره آب و فاضلاب مبنی بر اتصال فاضلاب منازل این محله به فاضلاب شهری و کمک در نحوه دریافت امتیاز فاضلاب از مردم محروم این محل هر چه زودتر حل شود.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/د.ز