رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بناب گفت: نجاتگران بنابی موفق شدند جان سه نفر را در ارتفاعات روستای” یارچی قلعه چای” نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بناب گفت: نجاتگران بنابی موفق شدند جان سه نفر را در ارتفاعات روستای" یارچی قلعه چای" نجات دهند.

به گزارش انعکاس بناب، دو گروه از امداد گران هلال احمر بناب با تجهیزات کامل ساعت ۱۸ عصر دیروز پس از اخذ گزارشی مبنی بر مفقود شدن ۳ روستایی از سوی اورژانس ۱۱۵ و هماهنگی لازم با مدیریت هلال احمر استان جهت نجات این افراد که در اثر گم کردن مسیر در کولاک، برف و مه ارتفاعات روستای یایچی عجب شیر گرفتار شده بودند به منطقه عازم شدند.

امداد گران هلال احمربناب پس از دو ساعت پیاده روی به موقعیت نامبردگان نزیک شده و پس از جستجو موفق شدند این سه روستایی را پیدا کرده و پس از درمان سرپایی، ۲ نفر از آنها را که وضعیت نسبتاًمطلوبی داشتند را به اهالی تحویل و فرد سوم را در اثر سرمازدگی شدید از هوش رفته بود را پس از شش ساعت تلاش راس ۳۰ دقیقه بامداد امروزپنج شنبه به بیمارستان عجب شیر منتقل نمودند .

 دکتر حیدر پور پزشک معالج فرد گرفتار شده در برف و کولاک گفت:  2 نفر از مفقودین که وضعیت خوشایندی داشتند توسط ماموران هلال احمر درمان شده اند و این فرد به بیمارستان عجب شیر منتقل یافته است که اقدامات اولیه انجام شد ،در قسمت اندام تحتانی نسبتاً هایپوترم است و پاسخی نشان نمی داد.

وی افزود: اقدامات اولیه شامل سرم تراپی با مایعات گرم ، کورتون تراپی به اضافه ویتامین تزریق شده و فعلاً وضعیت جسمانی در حال بهبود است و مشاور داخلی خانم دکتر جدیری اقدامات تکمیلی را انجام و تصمیمات آتی گرفته خواهد شد تا بهبودی کامل حاصل شود.

۲۲ ۳۳۳

انتهای پیام/ج