دکتر ظهراب ستاره رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، خدمات ارائه شده در این درمانگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این درمانگاه در سال ۱۳۷۴ در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع افتتاح شده است که در حال حاضر با ۳۶ کارمند، با حضور یک متخصص اطفال، ۵ پزشک […]

دکتر ظهراب ستاره رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، خدمات ارائه شده در این درمانگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این درمانگاه در سال ۱۳۷۴ در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع افتتاح شده است که در حال حاضر با ۳۶ کارمند، با حضور یک متخصص اطفال، ۵ پزشک عمومی، دو دندانپزشک، دو دارو ساز و یک کارشناس مامائی خدمات پزشکی ارائه می دهند.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی بناب خدمات در حال ارائه در این واحد را به شرح ذیل عنوان کرد وگفت:

_ واحد تزریقات و پانسمان؛ در این بخش یک پرستار و دو بهیار خدماتی نظیر تزریقات و پانسمان، تحت نظر، نوار قلب، نوار ریه ای، را به مردم ارائه می دهند، که واحد سی پی آر یکی از واحدهای موفق این درمانگاه بوده که اخیرأ یک مورد احیای موفق در این بخش انجام شده است که در نوبه خود شاهکار پزشکی محسوب می شود.

_ واحد خدمات داروخانه؛ این واحد با ۲ نفر داروساز و ۳ تکنیسین دارویی در دو شیفت صبح و عصر ارائه خدمات می دهد، همچنین در این داروخانه تمامی داروها در سطح درمانگاه تخصصی ۲ را در اختیار دارد که در سال ۹۵ حدود ۱۰۳۵۰۰ مراجعه کننده به این داروخانه ثبت شده است.

_ واحد آزمایشگاه که شامل ۵ تکنیسین کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی و با مسئولیت آقای خیری در حال خدمات دهی می باشد که این آزمایشگاه از واحدهای نمونه و موفق درمانگاه و از نظر کیفیت در شهرستان نمونه می باشد، و در سال ۹۵حدود ۱۷۱۹۳ نفر از خدمات این واحد استفاده کرده اند.

_واحد مامائی بخش دیگری از این درمانگاه می باشد که خدمات خوبی به مردم ارئه می دهد که در سال ۹۵ حدود ۵۷۳۴ نفر از خدمات این واحد استفاده کرده اند.

_ واحد دندان پزشکی که با ۲ دندان پزشک (خانم دکتر داداشی و خانم دکتر حاجی) خدمات (جرم گیری، کشیدن دندان و پر کردن سطحی) را در دو نوبت صبح و عصر ارائه می دهند، که روزانه حدود ۵۰ نفر خدمات این واحد استفاده می کنند، که در حال حاضر به علت مرخصی خانم دکتر داداشی تعداد ویزیت کم شده است.

_ واحد تصویر برداری و رادیولولژی با ۲ کارشناس مجرب ارائه خدمات می دهند که تعداد مراجیعن به این واحد در سال ۹۵ حدود ۵۲۷۴ نفر بوده است.

_ ارائه خدمات پزشکی توسط پزشکان عمومی و متخصص اطفال در این درمانگاه در سال گذشته حدود ۱۰۲۴۳۰ نفر از خدمات پزشکان عمومی و ۱۵۰۵۷ از خدمات اطفال بهره برده اند.

دکتر ستاره در ادامه افزود: واحد کمسیون پزشکی برای انجام معاینات بیمه شدگان و همچنین شورای پزشکی توسط متخصص داخلی سه روز در هفته در این درمانگاه ارائه خدمات می دهند که در سال ۹۵ حدود ۸۸۴ نفر از خدمات این واحد استفاده کرده اند.

وی در ادامه افزود: تمامی خدمات درمانی در این درمانگاه برای بیمه شدگان به صورت کاملا رایگان انجام می شود و تنها بیمه شدگانی که دارای دفترچه فرانشیزدار می باشند مبلغ ناچیزی پرداخت می کنند و تعداد بیمه شدگان فرانشیزی یک در هزار می باشد.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی بناب از راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و کیوسک پذیرش در درمانگاه خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء خدمات کیفیت و رضایت مندی مردم سیستم های نوبت دهی هوشمند در این درمانگاه نصب شده اند که بیمه شدگان گرامی منبعد می توانند با شماره گیری تلفن های ۳۷۷۳۵۰۰۷و ۳۷۷۳۵۰۰۴ با وارد کردن کد ملی خود بدون حضور فیزیکی در درمانگاه اقدام به پذیرش و انتخاب پزشک و یا دندانپزشک خود کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین دستگاه نوبت دهی پویای پذیرش و کیوسک نوبت دهی در محل درمانگاه وجود دارد که بیمه شدگان می توانند با وارد کردن کد ملی خود اقدام به انتخاب پزشک و یا خدمات پزشکی مورد نظر کنند، که این امر باعث افزایش سرعت دهی در نوبت دهی و پذیرش شده است.

دکتر ستاره از وجود یک دستگاه آمبولانس مجهز و سرآمد در این درمانگاه خبر داد و گفت: این آمبولانس با تجهیزات کامل پزشکی و احیاء با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به مردم عزیز می باشد.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی بناب از مراحل پایانی جذب نیروی متخصص در برنامه های این واحد در سال ۹۶ خبر داد و گفت: یکی از مشکلات و خواست بیمه شدگان عدم وجود نیروی متخصص کافی در این درمانگاه است که این خبر خوش را می دهیم که جذب نیروی متخصص در مراحل پایانی خود به سر می برد و در یک یا دو ماه آینده شاهد حضور نیروهای متخصص در این درمانگاه خواهیم بود و همچنین هدف دیگر در سال ۹۶ ارتقاء این واحد از درمانگاه تخصصی سطح ۲ به سطح پلی کلینیک می باشد.

دکتر ستاره از شروع حذف دفترچه های درمانی و ایجاد نسخه های الکترونیکی خبر داد و گفت: برای اولین بار درمانگاه در کنار سایر واحدهای درمانی سازمان از سال ۹۵ این طرح را شروع کرده است که که در حال حاضر صدرصد کارهای درمانی بیمه شدگان از طریق دفترچه الکترونیکی انجام می شود و از نتایج این طرح صرفه جوئی در هزینه های چاپ دفترچه و مهمتر از آن بیماران می توانند بدون در اختیار داشتن دفترچه از خدمات پزشکی بهره ببرند و همچنین پزشک از سوابق داروئی و بیماری بیمه شده بطور کامل در جریان می باشد.

وی در ادامه افزود: طرح حذف دفترچه های الکترونیکی یک طرح کشوری می باشد و به علت ثبت تمامی سوابق داروئی و بیماری بیمه شده در این سیستم بیمه شده می تواند بدون دفترچه و تنها با کد ملی از خدمات درمانگاه های تأمین اجتماعی سراسر کشور استفاده کنند.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان درمانگاه تأمین اجتماعی بناب را یک از ارکان پیشرو در ارائه خدمات بهنگام، هوشمند و چابک و سرآمد در پاسخگویی به تمامی انتظارات بیماران سازمان تأمین اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: این درمانگاه با چشم اندازی پایدار و پویا در جهت مدیریت راهبردی، تأمین خدمات تشخیصی درمانی بیمه شدگان و سطح بالای رضایت مندی مردم از این واحد موفق به اخذ گواهی مدیریت بهبود کیفیت iso9001 با ویرایش ۲۰۱۵  شده است و این موفقیت را از طرف خود و تمامی همکاران به تمامی بیمه شدگان بخصوص مردم فهیم و ولایتمدار بناب تبریگ میگویم و امیدوارم بتوانیم با اجرای این سیستم مدیریت بهبود کیفیت در این مرکز بتوانیم رضایت بیمه شدگان عزیز را جلب کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوایم در آینده بتوانیم این درمانگاه را از پلی کلینیک به شبانه روزی ارتقاء بدهیم و همچنین بتوانیم با همکاری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان، فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یک بیمارستان در بناب برای ارائه خدمات پزشکی و جراحی های سرپایی برای تمامی بیمه شدگان بناب و شهرستان های همجوار احداث کنیم چرا که بیمارستان تأمین اجتماعی تبریز به عنوان تنها بیمارستان شمالغرب پاسخگوی تمامی نیازهای بیمه شدگان عزیز نمی باشد.

گزارش تصویری؛