به گزارش انعکاس بناب، روستای صور در ایام تعطیل به ویژه در فصل تابستان مسافران زیادی را در آغوش پرطراوت خود جای می دهد و این طبیعت چشم نواز خدادادی دست نوازش خود را بر سر تمامی رهگذران این جاده پر پیچ و خم و باریک کوهستانی می کشد. محرومیت و مظلومیت اولین چیزی است […]

به گزارش انعکاس بناب، روستای صور در ایام تعطیل به ویژه در فصل تابستان مسافران زیادی را در آغوش پرطراوت خود جای می دهد و این طبیعت چشم نواز خدادادی دست نوازش خود را بر سر تمامی رهگذران این جاده پر پیچ و خم و باریک کوهستانی می کشد.

محرومیت و مظلومیت اولین چیزی است که به تازه واردان این روستا خوشامد می گوید و اهالی این روستا که به خاک خود عشق می ورزند در خانه های گلی مسقف به حلب و حصار سنگی به دور از استرس و هیاهوی شهر در حال  سپری کردن زندگی می باشند.

همیشه اهالی این روستا با محرومیت سوخته و ساخته اند اما نبود خانه بهداشت و امکانات دارویی و درمانی، درآمدزا نبودن منطقه و مشکل اقتصادی جوانان و همچنین جاده های باریک و ریزش کرده کوهستانی که وحشت تصادف را بر دل می اندازد از دیگر کمبودهایی است که زندگی مردم این روستا را از “الف ” تا “ی” تحت الشعاع قرار می دهد.

البته در سال های اخیر و با همت دولت برق، گاز و تلفن به این روستا راه پیدا کرده است، همچنین جاده روستا آسفالت شده است که این کارها نشان دهنده توجه دولت به رهنمودهای امام راحل در سال های نخست انقلاب و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به امر محرومیت زدایی در مناطق دور افتاده می باشد.

اما یکی از مشکلات اساسی اهالی این روستا نبود خانه بهداشت در این روستا بود که مردم این روستا از طی کردن مسافت های طولانی برای برخی از خدمات ابتدائی درمانی به روستاهای همجوار و یا خود شهرستان بناب خبر می دادند که پیمودن این مسافت با وجود نبود وسایل نقلیه کافی در این روستا کار را برای اهالی بسیار سخت و دشوار کرده است.

نداشتن مدرسه مناسب برای تحصیل موجب شده که کودکان و نوجوانان  این روستا برای ادامه تحصیل رهسپار شهرستان و اقامت در منزل خویشاوندان خود در بناب شوند و یا عده ای از خانواده ها برای تحصیل فرزندان خود مجبور به  مهاجرت به داخل شهرستان یا شهرهای همجوار شده اند.

یکی دیگر از مشکلات مردم روستاهای صور و توتاخانه داشتن جاده باریک و قدیمی که بسیار پرخطر است می باشد چرا که در هنگام عبور از این جاده باریک و کوهستانی با تردد خودروهای سنگین حمل سنگ و شن و همچنین وجود دره های عمیق، وحشت تصادف را بر دل این اهالی می اندازد.

مردم این روستا تنها چشم و امیدشان بعد از خدا به مسئولان می باشد تا با توجه بیشتر به رفع مشکلات مردم این روستا مانع مهاجرت اهالی این روستا به داخل شهرستان بناب یا سایر شهرها شود.

گزارش تصویری؛