به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن شکن و وحدت آفرین جمعه شهرستان بناب با اشاره به سفر معنوی حج اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط جهانی حج امسال حج بخصوصی است و از این رو به علت شرایط حساس جهانی […]

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن شکن و وحدت آفرین جمعه شهرستان بناب با اشاره به سفر معنوی حج اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط جهانی حج امسال حج بخصوصی است و از این رو به علت شرایط حساس جهانی حجاج محترم ایرانی خانم‌ها و آقایان باید ضمن حفظ متانت در رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند.

وی خطاب به حجاج ایرانی اذعان کرد: از آنجایی که ملت ایران در سرتاسر دنیا با عزت و عظمت مطرح است، از این رو ملت‌های دنیا به حجاج ایرانی با دید انسان‌های نمونه ایرانی و شیعه نگاه می‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: حجاج ایرانی در تمام امور و رفتارهای خود باید طوری حرکت کنند که برای ولایت و نظام جمهوری اسلامی مایه شرف و افتخار باشند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: امروز تبلیغات منفی علیه ایران و تشیع به اوج خود رسیده است و حاجیان  ایرانی باید توجه داشته باشند که حرکات و رفتارهای آنها بهانه به دست اشرار ندهد، چرا که تمام دوربین‌ها به سمت حجاج ایرانی است تا بتوانند از آنها نقطه ضعفی بدست گرفته باشند.

وی ضمن توصیه‌های لازم به روحانیون و مدیران کاروان‌های حج اظهار کرد: سعی کنید با اعمال و رفتار خود الگویی برای شیعه و نظام جمهوری اسلامی باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: زائران بیت الله الحرام باید به سفر حج به عنوان یک سفر معنوی و الهی نگاه کنند زیرا هیهات که دیگر چنین سفری تکرار شود.

حجت الاسلام باقری‌بنابی افزود: کسی که به سفر حج می‌رود اگر بیدار نشود و خودسازی نکند، سفر مقبولی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با مال مخلوط هیچ عبادتی درست و مورد مقبول نیست، بخصوص سفر حج با مال مخلوط نمی‌شود احسان و اطعام داد و اعمال طواف را انجام داد.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان سالروز ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک و تهنیت گفت.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین قسمتی از ویژگی‌ها و خصوصیات فردی امام هشتم را بیان کرد و افزود: قرار گرفتن بارگاه شریف آن امام همام را در ایران یک نعمت و برکت است.