به گزارش انعکاس بناب، علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در طی بازدید از مجتمع فولاد صنعت بناب ضمن تشکر از مدیران و فعالان این صنعت، تغییر مدیریت در این مجتمع را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با ورود مدیران جدید در بخش های مختلف این مجتمع شاهد افزایش تولید وجذب […]

به گزارش انعکاس بناب، علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در طی بازدید از مجتمع فولاد صنعت بناب ضمن تشکر از مدیران و فعالان این صنعت، تغییر مدیریت در این مجتمع را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با ورود مدیران جدید در بخش های مختلف این مجتمع شاهد افزایش تولید وجذب نیروهای انسانی بیشتری هستیم، و امیدواریم با ادامه این روند شاهد بازگشت این مجتمع به روزهای طلایی خود باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در مورد حل مشکلات سرمایه در گردش فولاد صنعت بناب گفت: در آینده نزدیک جلسه ای در وزارت کشور با حضور بانک ها و برخی مدیران صنعتی استان در تبریز برگزار می شود، که امیدواریم بتوانیم مشکلات مالی این مجتمع را در آن جلسه حل کنیم.

نواداد با بیان اینکه یکی از هدف های اصلی استانداری رفع مشکلات فولاد صنعت بناب و سایر واحدهای تولیدی می باشد افزود: شخص آقای استاندار برای حل مشکلات صنعتی استان از تمام ظرفیت خود در دولت استفاده می کنند و پشرفت و حل مشکلات کارخانجات استان جزو الویت های اصلی استانداری می باشد.

وی در ادامه افزود: تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی در بناب باید مشکلات خود را به صورت کارشناسانه و دقیق تحویل استانداری بدهند و همچنین از آقای اعزازی نماینده مردم بناب و رئیس مجمع نمایندگان استان بخواهند این مشکلات را در مجلس پیگیری کنند.

ولی‌الله فرج‌اللهی فرماندار بناب در این جلسه ضمن تشکر از تمامی مدیران این مجتمع از افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید این کارخانه تا پایان سال خبر داد و گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب در سال گذشته و ابتدای سال جاری تنها با ۵ الی ۱۰ درصد ظرفیت خود مشغول بکار بود و گاهی تا مرز بسته شدن هم پیش رفته بود اما امروز این مجتمع با ظرفیت حدود ۳۰ درصدی در حال فعالیت می باشد که امیدواریم تا پایان سال تا ۵۰ الی ۷۰ درصد از ظرفیت تولید این کارخانه فعال شود.

فرماندار بناب با اعلام بازگشت حدود ۲۰۰ نفر از پرسنل سابق این مجتمع به سرکار خود گفت: در برنامه ابلاغی از سوی دولت سهم بناب در تولید اشتغال ۳۲۰۰ نفر می باشد که هدف این است با فعال کردن بخش های مختلف این مجتمع تعدادی از اشتغال را در این بخش فراهم کنیم این لازمه این کار همکار همه جانبه را طلب می کند.

فرج اللهی اساسی ترین مشکل مجتمع فولاد صنعت بناب را تهیه مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که مراحل جذب این پول در حال گذراندن در تهران می باشد که امیدواریم با تزریق هر چه سریع تر این بودجه شاهد افزایش تولید و اشتغال زائی در این مجتمع باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه مجتمع فولاد صنعت بناب نه تنها سرمایه شهرستان و استان می باشد بلکه سرمایه ای عظیم برای کشور می باشد و همه مسئولان کشور باید کمک کنند تا مشکلات این مجتمع هر چه زودتر حل شود.