به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز فرماندار بناب در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان بناب ضمن تشکر از مسئولان آب و فاضلاب استان بابت همکاریهای صورت گرفته، گفت: در چند سال اخیر مسئولان اداره آب و فاضلاب استان در جهت حل مشکلات آب شهرستان بناب نقشی فعال و موثری داشته اند و حتی خارج از […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز فرماندار بناب در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان بناب ضمن تشکر از مسئولان آب و فاضلاب استان بابت همکاریهای صورت گرفته، گفت: در چند سال اخیر مسئولان اداره آب و فاضلاب استان در جهت حل مشکلات آب شهرستان بناب نقشی فعال و موثری داشته اند و حتی خارج از محدود در تخصیص اعتبارات کمک های زیادی برای بناب انجام داده اند.

فرماندار بناب با بیان اینکه سازمان آب و امور فاضلاب باید همکاری بیشتری با سازمان جهاد کشاورزی داشته باشد افزود: این دو سازمان با کمک یکدیگر و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در بخش های مختلف بخصوص بخش کشاورزی می توانند نقش بسیار موثری در مصرف آب در سطح شهرستان و استان داشته باشند.

مقام عالی دولت ضمن تأکید بر تأمین صد درصدی آب شهرستان بناب از زرینه رود گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در داخل خود شهر زندگی می کنند و آب شرب بخش شهری بناب از ۹ حلقه چاه آب و ۲۰۰ لیتر در ثانیه از آب زرینه رود تأمین می شود.

فرج الهی با اشاره به اینکه ۴۷۰۰ چاه غیر مجاز در بناب وجود دارد گفت: از سال گذشته با همکاری اداره آب و فاضلاب بناب ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده است و این روند تا مسدود کردن تمامی چاهای غیر مجاز شهرستان ادامه پیدا خواهد کرد.

فرج اللهی با بیان اینکه مشکلی از نظر کمیت در آب شرب بناب مشاهد نمی شود گفت: تنها مشکل آب شرب شهری و روستایی بناب از نظر کیفیت است که سختی و املاح موجود در آب باعث کاهش کیفیت آب شرب شده است.

وی بابیان اینکه حجم بالائی از آب کشاورزی شهرستان از سد علویان تأمین می شود گفت: اخیراً سطح آب این سد کاهش پیدا کرده است و کشاورزان بایستی با کمک جهاد کشاورزی برای جلوگیری از هدر رفت آب الگوی آبیاری مزارع خود را از سنتی به آبیاری مدرن تغییر دهند و یا اینکه الگوی کشت گیاهی خود را با کشت گیاهانی مانند گلرنگ که آب کمتری نیاز دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرف تر می باشد عوض کنند.

فرماندار بناب ضمن گلایه از برداشت های نامناسب شهرستان ملکان از آب زرینه رود گفت: این شهرستان با برداشت های غیر اصولی از این آب باعث کاهش فشار آب در شهرستان بناب می شود که مسئولان مربوطه هر چه زودتر باید این مسئله را پیگیری کنند.

فرج اللهی نصب کنتور های هوشمند آب را در شهرستان در جهت مدیریت میزان مصرف آب ضروری دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی وجود کنتورهای عقربه ای و قدیمی در شهرستان می باشد که مدیریت مصرف آب با این کنتورها سخت می باشد و اداره آب و فاضلاب باید هر چه سریع تر برای حل این مشکل اقدام کند.

وی در پایان ضمن تشکر از صبر و حوصله مردم در برخی از مشکلات آب شرب شهرستان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک و با کمک تمامی مسئولان استان میزان کیفیت آب شرب شهری و روستایی بهتر شود.

انتهای پیام/