به گزارش انعکاس بناب، درست ۵ سال پیش بود که این پایگاه خبری از وضعیت نابسامان این روستا با عنوان( روستای خانه برق یا خانه غرق) گزارش داده بود، که در آن نه تنها مسیرهای اصلی روستا آسفالت نبود بلکه با بارش برف و باران چیزی نمی ماند که خانه های در زیر آب و […]

به گزارش انعکاس بناب، درست ۵ سال پیش بود که این پایگاه خبری از وضعیت نابسامان این روستا با عنوان( روستای خانه برق یا خانه غرق) گزارش داده بود، که در آن نه تنها مسیرهای اصلی روستا آسفالت نبود بلکه با بارش برف و باران چیزی نمی ماند که خانه های در زیر آب و گل و لای غرق شوند.

بر هیمن اساس و طبق برنامه خبری انعکاس بناب در جهت رسیدگی به روستاهای بناب، امروز سری به این روستا زدیم تا از نزدیک پیشرفت آن را شاهد باشیم، به جرات تمام می توان گفت این همان روستای ۵ سال قبل نیست و دولت و مسئولان واقعا برای عمران و آبادی روستاها نگاه ویژه ای داشته است.

دهیار این روستا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه های دهیاری در جهت توسعه خانه برق قدیم، گفت:  از سال ۸۵ تاکنون که سمت دهیاری روستا را پذیرفته ام تعداد  ۹۰ واحد مسکونی فرسوده را با همکاری خود مردم پروانه جدید الحداث کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۳ کیلومتر آسفالت ریزی معابر در این روستا صورت گرفته است، افزود: ۴/۵ کیلومتر جدول کشی همراه با ۳۷ مورد مسیر گشایی انجام گرفته که در مقایسه با روستاهای مشابه از سطح بالایی برخوردار است.

عالی زاده ساماندهی گورستان این روستا در بین روستاهای شهرستان بی نظیر عنوان کرد و گفت: با اینکه رسیدگی به گورستان از حیطه وظایف دهیاری خارج است اما به جهت آبادی و عمران این روستا، ۹۰۰ میلیون ریال برای این گورستان هزینه شده است.

این دهیار پیشرفت امورات دهیاری، عمران و آبادانی روستا را مرهون همکاری نماینده شهرستان، فرماندار و بخشدار دانست و گفت: در سال ۹۲ این روستا بعنوان روستای سالم در استان معرفی گردید و از طرف وزیر بهداشت آقای دکتر هاشمی لوح تقدیر به مسئول خانه بهداشت روستا و لوح تقدیر از طرف مدیر کل امور روستایی استان به دهیاری اعطا گردید.

وی با اشاره به مشکلات و موانع توسعه این روستا اشاره کرد و گفت: از اداره راه و شهرسازی شهرستان خواهشمندیم به مسیرگشایی ورودی خطرناک این روستا هر چه سریعتر رسیدگی کند.

عالی زاده عدم عودت زمینهای دیمی اهالی به خودشان را از مشکلات دیگر این روستا عنوان کرد و گفت: طبق قرارداد و تامین اعتبار کافی جهت تکمیل طرحهای ناقص در ساری داغ این زمینها باید به مالکان خودشان عودت داده شود.

دهیار روستای خانه برق قدیم در خاتمه اتصال مسیر اصلی این روستا به شهرک ساری داغ را ضروری دانست و گفت: با توجه به درخواست های مکرر اهالی شهرک به خصوص ساکنان مسکن های بهزیستی و فقیرنشین، مسیرگشایی کوتاه شهرک به روستا، در عمران و آبادی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ش