به گزارش انعکاس بناب،سرهنگ عمران دوستی در حاشیه این همایش با اشاره به فعالیت های مجمع بسیج شهرستان، گفت: تعمیق باورهای دینی در ۶ ماهه اول امسال هدف اصلی این مجمع بود که از جمله می توان به برگزاری ۷ مورد پاتوق فرهنگی در سطح شهرستان، ۳۹ مورد مسابقات فرهنگی، اعزام کاروان های راهیان نور، […]

به گزارش انعکاس بناب،سرهنگ عمران دوستی در حاشیه این همایش با اشاره به فعالیت های مجمع بسیج شهرستان، گفت: تعمیق باورهای دینی در ۶ ماهه اول امسال هدف اصلی این مجمع بود که از جمله می توان به برگزاری ۷ مورد پاتوق فرهنگی در سطح شهرستان، ۳۹ مورد مسابقات فرهنگی، اعزام کاروان های راهیان نور، مشاوره های خصوصی، برگزاری کلاسهای پیشگیری از طلاق و… اشاره نمود.

وی با تفسیر واژه اتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: آتش به اختیار این نیست که در میدان نبرد از آن استفاده شود، بلکه خطاب نیروهای بسیجی و انقلابی هستند که به صورت خودجوش یا همان آتش به اختیار در تمام حوزه های سیاسی، فرهنگی و عمرانی باید فعالیت کنند و آتش به اختیار وارد عمل شوند.

فرمانده سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه هدف اصلی دشمن براندازی انقلاب اسلامی از طریق تهاجم فرهنگی است، افزود: جنگ نرم امروزه جنگ خیلی بی رحمی است و دشمنان با استفاده از همه امکانات خود در صدد هدف قرار دادن فرهنگ کشور است.

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای کارگروه ها به ارائه گزارش پرداخته و در نهایت مجمع بسیج شهرستان بناب بیانیه ذیل را صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مجمع بسیج شهرستان بناب  درشهریور  ماه سال ۹۶

« بسیج یعنی حرکت عظیم ملت ایران با آگاهی به احساس آمیخته  با عقلانیت ؛ حرکت و عمل آمیخته  با مبنای فکری ، عمل گرایی همراه با آرمان گرایی ودیدن افق های دور دست ؛ اینها مجموعه ای است که ذهنیت و هویت بسیج را شکل می دهد.»  امام خامنه ایی( مد ظله العالی)

با درود و سلام  به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و درود و سلام به روح مطهر بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران و معمار وموسس شجره طیبه بسیج و با درود وسلام بر خلف صالح او ، ولی امر مسلمین جهان ، بزرگ بسیجی اسلام حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی) و  درود وسلام به همه بسیجیان و آزادگانی که با تاسی به رهبر ومرادشان خالصانه  به دور از هر خودخواهی و گروه گرایی و جناح بندی ،جان بر کف،همیشه آهنگ وحدت ،یکدلی،سازندگی و بالندگی و از خود گذشتگی و ایثار سروده و پیروی از رهبر و مقتدایشان را افتخاری جاودانه و برگ زرینی در زندگی خود دانسته اند.

امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه ) بسیج را از الطاف جلیه خداوند دانسته و فرمودند«بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد» ایشان به درستی، شجره طیبه ای که ریشه در خاک کربلا دارد و شاخه هایش سر به افلاک می ساید را ،کاشت تا امروزماشاهدسایه افکنی آن درسرتاسر جهان باشیم.

این تفکر و ایمان در حوزه سیاست یک جلوه داردودرمیدان فرهنگ، بازسازی وتوسعه،جلوه دیگر.بسیج همزادانقلاب است وبرخاسته ازمتن ملت. بسیج نماد «امت» است. امت بسیجی که در عرصه هشت سال دفاع مقدس ،ظفر آفرین شدند و پیشگامان رهایی و شهادت بودند اکنون نیز بر این نکته آگاهند که امروز صحنه نبرد از میدان نظامی به قلمرو فرهنگ واقتصاد انتقال یافته است و رسالت زمانه او،کسب آگاهی ودست یابی به درک عمیق ازموقعیت خطیرفرهنگی ومسائل مبتلا به اقتصادی است.

آری ،انقلاب اسلامی همچنان نیازمند تفکر بسیجی است دراین خصوص باید سخن بنیانگذارکبیرانقلاب،راشنید که فرموده اند:«اگربر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازشدچشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.».

بسیج ،این لشکر مخلص خدا از اول انقلاب تا کنون نگذاشته است استکبار جهانی در تمام حوزه ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی، فناوری و … به اهداف شوم خود نائل شود و تمام فتنه های فتنه انگیزان را با یک اشارت مقام عظمای ولایت خنثی کرده است. نمونه باارزش ان درفتنه سال ۸۸ بود که بسیج توانست این طرح صهیونیستی-آمریکایی را با شکست مفتضحانه مواجه سازدویااینکه درسوریه وحلب وعراق ودر دفاع ازحرم ائمه اطهار ومعصومین (ع)بصور مختلف در مقابل تکفیری ها وداعش که ساخته وپرداخته صهیونیزم واستکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخواراست سینه سپر کرده وزمینه سرنگونی آنان را فراهم ساخته است وانشاالله بزودی شاهد نابودی داعش خواهیم بود.

اقتدار و عزت کنونی ما از برکت بسیج وخون شهدا است به همین دلیل است که امروز سرافرازانه در صحنه بین المللی دارای اقتدار هستیم چرا که همیشه با بینش وبصیرت وصف ناپذیری گوش به فرمان منویات رهبر ومقتدایش است.

اگر استکبار جهانی در مقابل رشد علمی و تکنولوژیک ما به بهانه های واهی سنگ اندازی می کند در حقیقت آنها از اقتدار بسیج به جهت اینکه منابع مادی و شیطانی آنها را به مخاطره انداخته  هراس دارند.

اینک مجمع عالی بسیج شهرستان بناب ، با شهداء پیمان می بندد که در دفاع از ارزشها و آرمان های مقدس شهدا و در صیانت از حریم ولایت لحظه ای غفلت نورزیده و تا این پرچم مقدس را به دست صاحب بر حقش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) نسپرده از پای ننشیند.

ما بسیجیان امسال همچون سالهای گذشته به فرمان رهبرفرزانه انقلاب وبا عنایت براینکه انقلابی گری را تنها راه پیشرفت وتحقق اهداف با داشتن پنج شاخص اصلی آن یعنی – پایبندی به مبانی وارزش های اساسی انقلاب –هدف گیری آرمان های انقلاب وداشتن همت بلند برای رسیدن به آنها – دارا بودن تقوای دینی وسیاسی  – پایبندی به استقلال کشور استقلال همه جانبه ،استقلال اقتصادی ،استقلال فرهنگی ،استقلال امنیتی – حساسیت در برابر دشمن وکاردشمن ونقشه دشمن وعدم تبعیت ازآن  رابرشمرده اند به حول وقوه الهی تاآخرین نفس انقلابی خواهیم ماندوانشاالله باآتش به اختیاربودنمان در هرعرصه ایی به وظایف شرعی وانقلابی مان عمل خواهیم کرد.

همچنان که هم درخانواده های خود وهم درجامعه با اصلاح الگوی مصرف اعم از – مصرف کالای ایرانی وعدم خرید کالای خارجی – عدم اسراف خصوصا صرفه جویی در مصرف انرژی وآب  – پرهیز از تجمل – پرهیز از احتکار خانگی وبا افزایش بهره وری درتمام زمینه ها – پرهیز از تنبلی و با کمک به تولید داخلی و با پایبندی به اصول اساسی وبنیادین اقتصاد مقاومتی در این عرصه نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک گفته ونقشه های شوم دشمنان را نیز نقش برآب خواهیم کرد.

 ما بسیجیان، ضمن قدردانی از تلاش های تمامی مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی ایران، مصرانه از نماینده بسیجی مردم شریف ومتدین بناب در مجلس شورای اسلامی وفرماندار محترم وریاست   محترم دادگستری و مسولین محترم ادارات  می خواهیم با در نظر گرفتن بیش از پیش، فرامین و دغدغه های مقام عظمای ولایت، موارد ذیل را مد نظر خود قرار داده واقدامات مقتضی معمول فرمایند:

  • همه مسئولان روحیه استکبارستیزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را با دارا بودن شاخصه های انقلابیگری سرلوحه اعمال ورفتار وگفتار خویش قرار دهند و از آن الگوگیری نمایندوازآتش به اختیاری آحادبسیج که همانا باحسن نیت درمواردضروری به تکلیف خودعمل کرده ونکات ضعف نهادهاوسازمانها راگوشزد مینمایند باجان ودل پذیراباشندکه هدفی جزتعالی درآنها وجودندارد.
  • گفتمان فرهنگ استکبارستیزی وروحیه مقاومت وانقلابی گری درتمام زمینه ها به عنوان اصول اساسی در مدارس و دانشگاهها(اعم ازدانشگاه بناب ؛ دانشگاه آزاد ودانشگاه پیام نور) و ادارات ما ترویج گردد.
  • ازمسئولین محترم ادارات خدمات رسان ازجمله ادارات گاز،آب وبرق انتظارداریم نسبت به کاهش اتلاف انرژی وجلوگیری از سرقت این نعمات الهی جدابرنامه ریزی بنمایندوما بسیجیان نیزدرهمه حال علاوه برفرهنگ سازی درکنارشماهستیم.
  • به تمام مسئولین ادارات وخانواده ها متذکر گردددرخریدها وعقد قرار دادها اهتمام ویژه ایی به خرید کالای ایرانی مبذول داشته ونسبت به کاهش مصرف انرژی بالاخص برق وگاز وآب اقدام اساسی صورت گیرد.
  • آموزش وپرورش ،دانشگاهها وادارات ونهادهای فرهنگی وعلما وروحانیت معظم در کلاسهای درس ،مساجدومنابر به قناعت در مصرف انرژی ها ،مواد غذایی تاکید ویژه ایی داشته باشند واز دانش آموزان بعنوان همیاران اقتصاد مقاومتی جهت کاهش مصرف ودوری از تجمل گرایی وخرید کالای ایرانی بهره برداری مطلوب ومناسبی بعمل آید.
  • نماینده محترم مردم شریف بناب در مجلس شورای اسلامی نیز درتقنین قوانین توجه ویژه ایی به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمام زمینه ها بالاخص درموضوع شاخصه های انقلابیگری واقتصادمقاومتی تولید واشتغال مبذول فرمایند در این راستا قوانین متقن وشفاف برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی وحقوق های نجومی نیزبسیار ضروری می باشد.
  • ادارات مختلف توجه داشته باشندبکارگیری جوانان بومی درکارخانجات اولا باعث کاهش بیکاری است ثانیا ازمهاجرت جوانان شهرمان به شهرهای بزرگترجلوگیری مینمایدثالثاورودغیربومی هابه شهرمان که هم برای این عزیزان مشکل سازاست وهم عامل بروزمشکلات ومعضلات اجتماعی است وهمچنین عامل گسترش بی رویه سکونتگاههای غیررسمی درشهرمیباشد.
  • نسبت به کنترل فضای مجازی که اکثرا باتغذیه غلط، جامعه ، مردم وخصوصاجوانان را به بیراهه کشیده وباعث افزایش بسیاری ازمعضلات اجتماعی ازجمله طلاق شده وحیثیت وابروی  اشخاص وآحاد مردم ومسئولین را خدشه دار نموده که بعضا جبران ناپذیراست اقدام اساسی صورت گیرد .
  • از نماینده محترم وریاست محترم دادگستری شهرمان استدعاداریم که نسبت به بروزنمودن تجدیدنظرنمودن در قوانین باارایه لایحه اقدامات اساسی معمول گرددتاقوانین بتوانندازقدرت بازدارندگی درتمام زمینه ها برخوردار شوند.
  • اهمیت دهی به رشته های فنی وحرفه ایی در مدارس ودانشگاهها وهمچنین توجیه خانواده هادرمدارس؛ ودانشجویان دردانشگاهها جهت ایجادعلاقه به کارآفرین بودن ونه پشت میزنشینی ازطرف دانشگاهها وآموزش وپرورش بسیارضروری است.
  • ایجادسامانه ثبت مشخصات افرادنیازمندوموسسات خیریه جهت کنترل وسامانبخشی به نیازمندان ونظارت بهتر ودقیق تروبیشتربرگردش مالی موسسات خیریه ضروری است.
  • نظارت برآژانسهای مسافرتی داخل شهراعم ازآژانسهای خانمها وآقایان وارایه مجوزتاسیس پس ازاخذاستعلام وتشکیل کلاسهای دینی ومذهبی برای انان
  • توزیع فیلمهای مناسب سینمایی وخانگی درشهرونمایش فیلمهای آموزنده درمدارس ومراکز آموزش عالی ودانشگاههاومهدهای کودک باتاکید برباورهای دینی وترتیب کلاس برای مربیان ومعلمان مدارس ومهدهای کودک واساتیددانشگاههابرای تعمیق باورهای دینی.
  • جلوگیری ازاتلاف وهدررفت آب کشاورزی با جلوگیری ازایجاداستخرهای برای اشراف زاده هادربالادستها وباغات پایین دست ونیزاحیا حق آبه بناب بعنوان شهر پایین دست ازرودخانه هایی که درآنهاحقی داریم.
  • جلوگیری ازتغییرکاربری اراضی کشاورزی که تاثیر بسیارسوبی برمحیط زیست یجا میگدارد.
  • ترویج وآموزش کشاورزان بصورت موردی جهت جلوگیری ازمتضرر شدن کشاورزان زحمت کش وافزایش تولید
  • ایجادبازارچه دایمی عرضه محصولات کشاورزی وتولیدات صنایع دستی در شهرستان.
  • استفاده ازانرژیهای نوین ونصب پنلهای خورشیدی

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

مجمع عالی بسیج شهرستان بناب

شهریورماه۹۶

گزارش تصویری

انتهای پیام/ش