به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر منع صدور سلاح به عربستان سعودی که منجر به صدور قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور شد، گفت: اروپایی ها سعی دارند مسئولیت کشتارجمعی در یمن و سوریه را از خود سلب کنند. […]

 به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر منع صدور سلاح به عربستان سعودی که منجر به صدور قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور شد، گفت: اروپایی ها سعی دارند مسئولیت کشتارجمعی در یمن و سوریه را از خود سلب کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پارلمان اتحادیه اروپا مدعی است که صرفا به استفاده سلاح های صادرشده به عربستان در جریان جنگ یمن و سوریه سوءظن دارد در حالی که محل استفاده تسلیحات به وضوح مشخص است.

وی در ادامه با انتقاد از صدور قطعنامه «غیرالزام‌آور» درخصوص ممنوعیت صدور سلاح به عربستان عنوان کرد: آنها صرفا قصد دارند خوراک افکار عمومی را تهیه کرده و پای خود را از قضیه کشتارجمعی کنار بکشند در غیر این صورت، صدور قطعنامه صرفا غیرالزام‌آور که هیچ ضمانت اجرایی ندارد، قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر صدور سلاح به عربستان برای تسخیر یمن و شکست سوریه هیچ نتیجه ای نداشت لذا اروپایی های قصد دارند بن بستی را که برای خود ایجاد کرده اند پایان دهند.
منبع : خبرگزاری خانه ملت