به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بناب از افزایش ۱۷۳ درصدی صادرات در ۶ ماهه اول امسال به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این ۶ ماهه اول حدود ۲۷ میلیون و ۲۷۳ هزارو ۳۶۱ کیلو گرم انواع محصولات غیر نفتی از شهرستان بناب […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج الهی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بناب از افزایش ۱۷۳ درصدی صادرات در ۶ ماهه اول امسال به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این ۶ ماهه اول حدود ۲۷ میلیون و ۲۷۳ هزارو ۳۶۱ کیلو گرم انواع محصولات غیر نفتی از شهرستان بناب به سایر کشورها صادر شده است.

وی ارزش ریالی این صادرات را ۹۹۷ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۶۷۴ هزارو ۹۶۷ ریال عنوان کرد و گفت: از نظر ارزش ریالی ۳۲ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته ایم.

فرج اللهی با بیان اینکه اوج صادرات در بناب با صادرات کشمش در ۶ ماهه دوم محقق خواهد شد افزود: تولیدات خشکبار، صنایع غذایی، لبنیات، لوازم خانگی و آرد از جمله محصولات صادر شده در شش ماهه اول امسال بوده است.

فرماندار بناب هدفگذاری اشتغال در سال ۹۶ برای شهرستان بناب را ۳۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: هنوز ۵۰ درصد این هدفگذاری محقق نشده است، لذا از دستگاه های مربوطه خواهشمندیم به صورت جدی در خصوص این هدفگذاری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب ۲۰ درصد سهم استان از بودجه مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده است، افزود: در زمینه حمایت از واحد های تولیدی ۹۸ واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی سایت بهین یاب در سال ۹۶ ثبت نام کرده اند، که از این تعداد ۱۸ واحد تصویب شده و حدود ۳۰ میلیارد ریال تا به حال پرداخت شده است.

فرج اللهی از کسب رتبه اول بانک کشاورزی بناب در سطح استان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: از بین ۸۷ شعبه در استان این افتخار نصیب شهبه بناب شده است که جا دارد از ریاست شعبه بناب جناب آقای زینالی تقدیر و تشکر کنم.

رئیس ستاد اقتصاد مقومتی بناب از قوانین دست با گیر در پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده گلایه کرد و گفت: در حمایت از تولید این قوانین باید کنار گذاشته شوند و کلیه مدیران موظف هستند با مسئولیت خودم استعلامات لازم را صادر کنند تا بیش از این تولیدکنندگان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/داود زیبایی