به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اینکه از ورود این محصولات به بازار مصرف خودداری شده است افزود: متاسفانه کشاورزان پایین دست تصفیه خانه فاضلاب شهری همچنان در خصوص استفاده یا عدم استفاده از آب خروجی تصفیه خانه بلاتکلیف […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اینکه از ورود این محصولات به بازار مصرف خودداری شده است افزود: متاسفانه کشاورزان پایین دست تصفیه خانه فاضلاب شهری همچنان در خصوص استفاده یا عدم استفاده از آب خروجی تصفیه خانه بلاتکلیف هستند.
وی افزود: از آنجایی که امکان آبیاری هر نوع محصول با آب خروجی تصفیه خانه مقدور نخواهد بود لذا ادارات محیط زیست،جهاد کشاورزی و آب منطقه ای باید در اسرع وقت نسبت به رفع ابهام و نوع محصول قابل کشت در این مناطق اعلام نظر قطعی نمایند.
فرماندار بناب از میزان حیوان گزیدگی در این شهرستان اظهار نگرانی کرد و گفت: متاسفانه طی سال گذشته و امسال بیشترین میزان حیوان گزیدگی استان در این شهرستان به وقوع پیوسته است.
ولی اله فرج الهی افزود: طی سال گذشته ۵۱۶ نفر و در شش ماه اول امسال ۲۶۷ مورد حیوان گزیدگی در بناب رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه هزینه مبارزه با بیماری هاری بسیار بالاست از شهرداری و دهیاران خواست به هر نحو ممکن نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام نمایند.
فرماندار بناب از شناسایی آنفلو انزای مرغی در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان خبر داد و گفت:اداره دامپزشکی در حال معدوم سازی جمعیت مرغی مبتلا به آنلوانزای مرغی است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب، با بیان اینکه یک مورد مثبت از آنفولانزای مرغی در شهرستان بناب مشاهده شده است، بر آماده باش تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان تأکید و اظهار کرد: باید تمام دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.
فرج الهی افزود:بازار دام و طیور این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و شهروندان باید هر گونه مرگ و میر مشکوک طیور را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش