به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز این همایش با حضور پروفسور احمد علی فروغی،پروفسور عزت اله نادری، فرمانداربناب، سایر مسئولان شهرستان و حضور گسترده اساتید و دانشجویان در سالن آمفی تائتر دانشگاه آزاد بناب برگزار شد. رئیس دانشگاه آزاد بناب در حاشیه این همایشبرگزاری این نوع همایش ها را در سطح استان و شهرستان ضروری […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز این همایش با حضور پروفسور احمد علی فروغی،پروفسور عزت اله نادری، فرمانداربناب، سایر مسئولان شهرستان و حضور گسترده اساتید و دانشجویان در سالن آمفی تائتر دانشگاه آزاد بناب برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد بناب در حاشیه این همایشبرگزاری این نوع همایش ها را در سطح استان و شهرستان ضروری دانست و گفت: امروز برگزاری همایش‌های علمی به عنوان جزیی از فرآیند مدیریت دانش در عرصه علم و برقراری و تقویت ارتباط میان اعضای علمی جامعه به منظور تبادل اندیشه، یادگیری، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید، نشر و اشاعه جدید‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی و در ‌‌نهایت رسیدن به خرد جمعی، امری ضروری است.

دکتر حجتی برگزاری چنین همایش هایی را عاملی برای جلوگیری از واردات علم سایر کشورها به داخل کشور عنوان کرد و گفت: اگر هدف اصلی کشور استقلال و عدم وابستگی به سایر کشورها باشد باید در داخل کشور علم تولید شود و لازمه این کار برگزاری همایش های علمی و کاربردی در کل کشور است.

وی تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی بناب را در طی چند سال اخیر مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه با داشتن اساتید برجسته و علمی کشور گام مهمی در تولید علم برداشته است و امروز نتیجه آن ثبت مقالات علمی با ارزش و اختراعات نوین است.

فرماندار بناب نیز در این همایش شهرستان بناب را یکی از مهمترین شهرستان های استان در تمام زمینه ها عنوان کرد و گفت: امروز تولید علم یکی از مهمترین اهداف دولت و کشور است و خوشبختانه امروز با وجود دانشگاه های خوب در این شهرستان شاهد پیشرفت علمی بناب در استان هستیم.

ولی الله فرج الهی با اشاره به اینکه امروز برخی از رشته های نظری در دانشگاه ها در بازار کار جای ندارند گفت: متأسفانه امروز بیشتر نیروهای خارج شده از دانشگاه ها به علت نداشتن تخصص کافی  و مهارت وارد بازار کار و تولیدها نمی شوند و ما برای یافتن کار برای آنها با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: مسئولان باید برای نزدیکی بیشتر واحدهای تولیدی و دانشگاه ها تلاش بیشتری انجام دهند و خود دانشگاهیان نیز باید به سوی دانش بنیان بروند و در تولیدات و بازار کار نقش پررنگ تری ایفا کنند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبایی