به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بناب گفت: برای تفکیک زباله از مبداء موسسات مردم نهاد و دوستدار محیط زیست آماده همکاری با شهرداری هستند که صورت حمایت شهرداری مشکل تفکیک زباله در مبداء حل خواهد شد. وی با اشاره به اینکه خط انتقال پساب کارخانجات […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بناب گفت: برای تفکیک زباله از مبداء موسسات مردم نهاد و دوستدار محیط زیست آماده همکاری با شهرداری هستند که صورت حمایت شهرداری مشکل تفکیک زباله در مبداء حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال پساب کارخانجات شهرک صنعتی شهریار بناب به تصفیه خانه فاضلاب شهری تکمیل شده است گفت: تا پایان آبان ماه پساب کلیه کارخانجات شهرک صنعتی شهریار بناب جهت تصفیه به تصفیه خانه فاضلاب شهری منتقل خواهد شد .

فرماندار بناب تکمیل ۹۰ درصد ازفاضلاب مدرن بناب را گامی مهم در جهت حفظ سلامت مرم دانست و گفت: بسیار متاسفیم که علیرغم تکمیل فاضلاب مدرن در بسیاری از مناطق شهر بناب مردم همچنان از فاضلاب سنتی استفاده می کنند و تمایلی به اخذ امتیاز فاضلاب مدرن ندارند.

فرج الهی افزود: در صورت عدم همکاری اهالی در جهت انتقال فاضلاب خانگی به شبکه مدرن فاضلاب ، کانالهای سنتی مسدود خواهد شد

وی یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی این شهرستان را نفوذ زباله هاو شیرابه های آلوده به آبهای زیر زمینی اعلام کرد و از محیط زیست شهرستان خواست با ریشه یابی منشاء شیرابه های آلوده راهکار لازم برای قطع آنها را سریعاً ارائه دهد.

فرماندار بناب خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی کارخانه خشک کنی فضولات مرغداریها بزودی در این شهرستان راه اندازی می شود و بدین وسیله فضولات مرغداریها خشک شده و به کود حیوانی تبدیل خواهد شد .