به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه رسیدگی به مشکلات اصناف شهرستان بناب بخصوص تأثیر تبعات فروشگاه های زنجره ای توزیع مواد غذایی بر اصناف کوچک با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کسبه و مسئولان شهرستان بناب در اتاق اصناف شهرستان برگزار شد. رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه رسیدگی به مشکلات اصناف شهرستان بناب بخصوص تأثیر تبعات فروشگاه های زنجره ای توزیع مواد غذایی بر اصناف کوچک با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کسبه و مسئولان شهرستان بناب در اتاق اصناف شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان بناب در ابتدای این جلسه ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان های کوچک را سیاستی نادرست دانست و گفت: ایجاد فروشگاهای زنجیره ای در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر تنها باعث تعطیلی جمعی کثیری از واحدهای صنفی خواربار فروشی می شود.

سیروس زاهدی فر تأسیس فروشگاه های زنجیره ای را عاملی بر نابودی بازارهای قدیمی و سنتی شهرستان بناب دانست و گفت: بر این لحاظ لازم و ضروری است با اصلاح آیئن نامه ماده ۱۲ قانون نظام صنفی از ایجاد بی رویه شعبات فروشگاهی تجدید نظر به عمل آید.

وی از وجود ۸۵۰ واحد صنفی کوچک توزیع مواد غذایی مجوزدار در شهرستان بناب خبر داد و گفت: با تشکیل ۴ فروشگاه زنجیره ای بزرگ در شهرستان،  واحد های کوچک در محرز ورشکستگی قرار گرفته اند و عده زیادی مجبور به تعطیلی واحدهای خود شده اند و متأسفانه شغل خود را از دست داده و بیکار مانده اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بناب در ادامه ضمن گلایه شدید از صدور مجوزهای غیرکارشناسی شده در مورد فروشگاه های زنجیره ای گفت: با وجود اینکه شعبه دوم فروشگاه های زنجیره ای کوروش در بناب صلاحیت ترافیکی از خود شهرستان دریافت نکرد اما متأسفانه از تهران و بدون مراحل کارشناسی برای این فروشگاه مجوز ترافیکی صادر شد.

صمد یزدانی ارائه تخفیف هایی با درصد بالا از سوی فروشگاه های زنجیره ای را ایجاد شبهه و تعجب مردم از قیمت های تمام شده و درج شده بر روی کالا دانست و گفت: باید نظارت بیشتری بر روی قیمت تمام شده کالا انجام بگیرد که برخی فروشگاه ها نتوانند برخی کالا را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه بدهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گسترش فروشگاه های زنجیره ای با نام های مختلف را باعث آسیب دیدن اقتصاد و اصناف شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد چنین فروشگاه هایی باعث ناراحتی کسبه بخصوص بقالی هامحله ها شده است و عده زیادی روزانه در مورد این مشکل به بنده مراجعه می کنند.

ضیاءاله اعزازی حل مشکلات مردم بخصوص کسبه شهرستان را وظایف اصلی خود اعلام کرد و گفت: مطمئناً ما در کنار مردم و اصناف شهرستان هستیم و مشکلات آنها را با مسئولان کشوری علی الخصوص وزیر محترم صنعت و معدن در میان خواهم گذاشت.

انتهای پیام/زیبایی